הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
1 מ-5 דיילות קיבלה דיווח על תקיפה מינית במהלך טיסה. בפחות ממחצית המקרים מתבצע מעצר
לפני כמעט חודש נדהמה נוסעת בת 21 בטיסת יונייטד לגלות ששכנה למושב מאונן בגלוי. היא התלוננה בפני הדיילת,הועברה למושב אחר, אבל למרות הבטחת צוות הטיסה, המשטרה לא הוזעקה לעצור את האיש בשער. זה רחוק מלהיות המקרה היחיד, והטיפול של חברות התעופה בתופעה מטריד עוד יותר מן המעשים המגעילים עצמם

מיקאלה דיקסון ישבה במושב האמצעי בטיסת יונייטד ממחוז אורנג' לשיקאגו בתחילת החודש שעבר כשקלטה שהזר היושב לצידה מאונן. בראיון לכתבת באזפיד תנסים נשרוללה סיפרה דיקסון בת ה-21 שבעוד בן זוכה ישן במושב שליד החלון, האיש במושב המעבר, שנראה כבן חמישים, לבוש גופיה ומכנסיים קצרים, "משפשף את עצמו דרך הכיס שלו, משמיע רעשים ומתנשם בכבדות".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חלק מן המקרים מתרחש בזמן שהנפגעת ישנה, ולעתים כולל גם מגע בנפגעת (אילוסטרציה: סלייט)


בשלב מסוים הכניס האיש את ידו לתוך מכנסיו. דיקסון העירה את בן-זוגה, כדי לוודא שהיא לא מדמיינת. "זה לגמרי מה שאת חושבת שזה", הוא אמר לה. ה"מופע" נמשך לאורך השעה וחצי האחרונות של הטיסה בת חמש השעות.

"פשוט רעדתי במושב שלי במשך יותר משעה. פשוט חוויתי את התקף החרדה הגרוע ביותר בחיים שלי", צייצה דיקסון מאוחר יותר. "זה היה טראומתי כמו אני לא יודעת מה". לאחר מכן הוסיפה שהיו "ילדים קטנים ממש מהצד השני של המעבר שיכלו להיחשף לסטייה שלו".

דיקסון סיפרה שהיא "קפאה" ולא חשה בנוח להתעמת עם האיש בזמן שהמטוס היה באוויר, ולכן התלוננה בפני דיילת בזמן שהמטוס סיים את נחיתתו בנמל התעופה או'הייר בשיקאגו. הדיילת העבירה אותה לשורה אחרת, וגם אמרה לה שהצוות יצר קשר עם כוחות אכיפת החוק וביקשו מהם לעצור את האיש בשער.


גם שיקרו לה, גם העליבו אותה עם פיצוי מגוחך. מיקאלה דיקסון (צילום: באדיבותה של גב' דיקסון)


אולם יונייטד מעולם לא הזעיקה את המשטרה. המאונן-לכאורה לווה מחוץ לטרמינל בידי צוות האבטחה של יונייטד עצמה - ואז שוחרר. יונייטד טענה בפני נשרוללה כי היא הזעיקה את משטרת שיקאגו. לאחר מכן אמר דובר החברה כי צוות הטיסה ונציג החברה בשער החליטו שלא לעשות כן. יונייטד מסרה כי היא בודקת כעת מדוע התקבלה ההחלטה הזו. אוננות בטיסה מסחרית היא עבירה פדרלית. כדי להוסיף חטא על פשע, יונייטד פיצתה את דיקסון בסכום המגוחך של 75 דולר.

דיקסון היא רק אחת משורה של נשים שדיווחו בעשור האחרון כי מישהו אונן לידן במטוס. בחלק מן המקרים טוענות הנשים כי חברת התעופה לא יידעה את רשויות החוק. במקרים אחרים טוענות הנשים כי צוות הטיסה התבדח על המקרה, לא העביר אותן למושב אחר, או לא התעמת עם העבריין. לכל חברות התעופה יש מקרים שכאלה, אולם מן התחקיר של באזפיד עולה הרושם שליונייטד יש יותר מקרים כאלה מנפח השוק שלה.
ב-2014 דווחו ל-FBI 38 מקרים של תקיפה מינית מכל הסוגים בטיסות מסחריות. ב-2017 קפץ הנתון ל-63 מקרים. בסקר משנת 2014 נמצא כי אחת מכל חמש דיילות קיבלה דיווח של תקיפה מינית במהלך טיסה. בפחות ממחצית המקרים הללו הוזעקה המשטרה לעצור את התוקף עם נחיתת המטוס.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE