הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מטהרן לביירות: "חברת תעופה איראנית מבריחה נשק לחיזבאללה בלבנון"
גורמי מודיעין מסרו לערוץ החדשות של פוקס ניוז כי שני נתיבי טיסה שבהם עשתה שימוש חברת תעופה איראנית העלו את חשדם. אחת הטיסות אף עצרה בדמשק לתקופה קצרה. גורם מודיעיני: "האיראנים מנסים להמציא דרכים חדשות להבריח נשק מהמדינה אל בנות בריתה ברחבי מזרח התיכון"


מטהרן לביירות: "חברת תעופה איראנית מבריחה נשק לחיזבאללה בלבנון"



חברת תעופה אזרחית באיראן חשודה בהברחת כלי נשק ללבנון כאשר היעד הסופי הוא חיזבאללה וכוחות איראנים במדינה, וכעת חושף ערוץ החדשות "פוקס ניוז" כי גורמי מודיעין במערב גילו את הנתיבים היצירתיים שבהם עשתה שימוש חברת התעופה. הגורמים הסכימו לחשוף שני נתיבי טיסה ייחודים של חברת התעופה "פארס אייר קאבסם" מנמל התעופה הבינלאומי של טהרן לנמל התעופה "רפיק חרירי" בביירות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיא איראן, חסן רוחאני (צילום: AP)


הטיסה הראשונה בוצעה ב-9 ביולי באמצעות מטוס מסוג בואינג 747. הוא המריאה משדה תעופה צבאי בטהרן, ערך עצירת ביניים קצרה בדמשק ואז החל לטוס לכיוון בירת לבנון ב"נתיב טיסה מאוד לא אופייני". לבסוף המטוס נחת בלבנון בשעה 4:00 אחר הצהריים. על פי התחקיר, נתיב הטיסה כיוון את המטוס לשמי צפון לבנון, חריגה עצומה שכן אף מטוס אזרחי אינו עובר בנתיב זה.


"נתיב טיסה מאוד לא אופייני" מדמשק לביירות (צילום: FlightRadar24)


גורם בקהילת המודיעין סיפר לרשת כי "האיראנים מנסים להמציא דרכים חדשות להבריח נשק מהמדינה אל בנות בריתה ברחבי מזרח התיכון, דבר שמהווה אתגר לקהילות המודיעיניות של מדינות המערב", לדבריו. 

על פי החשד, במטוסים ישנם חלקים לייצור נשק מדויק בתוך מפעלים איראנים בלבנון. ארה"ב וישראל, כמו גם מדינות נוספות, סיפקו הוכחות ברורות לכך שאיראן מחזיקה במפעלים מסוג זה בלבנון, סוריה ותימן. בשבוע שעבר, סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה כי איראן העבירה בהצלחה טילים לטווח קצר אל בנות בריתה השיעים בעיראק, אך שתי המדינות מכחישות את דיווח זה בתוקף.


מטוס בואינג 747 תובלה של חברת התעופה "פארס אייר קאבסם" (צילום: וויקיקומנס)


הטיסה השנייה שעליה דווח בתחקיר התרחשה ב-2 באוגוסט. המטוס נחת בשעה 6:00 בערב בביירות לאחר שהמריאה מטהרן שעתיים וחצי קודם לכן, הפעם ללא עצירת ביניים בדמשק. חברת התעופה "פארס אייר קאבסם" נחשבת בעיני רבים לחברת תעופה שבה עושה שימוש משמרות המהפכה האסלאמית. על פניו, חברת התעופה פשטה את הרגל בשנת 2013, אך בשנת 2017 היא הושקה מחדש. נכון להיום, יש לה שני מטוסי בואינג 747, הידוע בתור הכינוי "ג'מבו".


הטיסה השנייה, ללא עצירה בדמשק (צילום: FlightRadar24)


חשוב לזכור כי לבנון רואה בארה"ב כשותפה לביטחון. מאז שנת 2006, כשנה לאחר רצח רפיק חרירי, ארה"ב סיפקה כ-1.7 מיליארד דולר בסיוע ביטחוני. חיזבאללה אט אט הגדיל את השליטה שלו במדינה, חרף העובדה שהוא מוגדר כארגון טרור ע"י ארצות הברית, ישראל והאיחוד האירופי.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE