הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חבר חדש לטראמפ? מביע תמיכה בנשיא ארגנטינה
נשיא ארה"ב משבח את התנהלותו של מאוריסיו מאקרי במהלך המשבר הכלכלי הפוקד את מדינתו: "יש לי אמון בהנהגה של הנשיא מאקרי" ומביע תמיכה באזרחי המדינה הדרום אמריקאית ב"זמן הקשה הזה". הריבית בארגנטינה עלתה בסוף השבוע ל-60%, השיעור הגבוה בעולם בצעד דרמטי של הבנק המרכזי במדינה

ארגנטינה ונשיאה מאוריסיו מאקרי המתמודדים עם משבר כלכלי חריף בימים אלה, קיבלו היום זריקת עידוד מחבר ותיק של מאקרי, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. לאחר שיחת טלפון שערכו השניים היום, הוציא טראמפ הצהרה רשמית בה הרעיף מילים חמות על מאקרי והבהיר כי הוא עומד לצידו ולצד העם שלו, במה שעשוי לעזור לארגנטינה לצאת מהמשבר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פגישה בין שני הנשיאים בשנה שעברה. מכירים עוד מעולם העסקים (צילום: AP)


ארגנטינה מנהלת משא ומתן עם קרן המטבע הבינלאומית בעניין הסכם החילוץ שאמור לסייע לארגנטינה לצאת מהמשבר וארה"ב והיא החברה הגדולה בוועד המנהל של הארגון שיצטרך לאשר הסכם חדש. שר האוצר הארגנטינאי, ניקולאס דויובנה צפוי להיפגש היום בוושינגטון עם יו"ר הקרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד אך דובר הקרן מסר כי עדיין מוקדם לקבוע לוח זמנים לתוכנית חדשה של ה-IMF עבור ארגנטינה.

"יש לי ביטחון בהנהגה של מאקרי ואני מעודד ותומך בהתקשרות שלו עם קרן המטבע הבינלאומית בניסיון לחזק את המטבע המקומי והמדיניות הפיננסית של ארגנטינה, בניסיון להתמודד עם האתגרים הכלכליים הנוכחים", אמר טראמפ לאחר שיחתו עם נשיא ארגנטינה והוסיף כי ארה"ב תומכת במדינה הדרום אמריקאית "בזמן הקשה הזה".

התמיכה של טראמפ לא באה כהפתעה, השניים מכירים עוד לפני שהתיישבו על כס הנשיא במדינותיהם כאשר טראמפ עדיין היה איל נדל"ן והתנהל מול משפחת מאקרי בעסקאות שונות.


האם התמיכה של טראמפ תסייע לארגנטינה במשא ומתן מול קרן המטבע הבינלאומית? (צילום: ABC)


השיחות של ארגנטינה עם קרן המטבע הבינלאומית צפויות להימשך בימים הקרובים כאשר מצד אחד ישנה אופטימיות אצל הארגנטינאים מכיוון שלרוב הם כן זוכים לתמיכה מהקרן, למרות המדיניות הכלכלית השנויה במחלוקת של מאקרי אך מצד שני יש כאלה שחוזים כי הצרות של מאקרי וארגנטינה לא ייפתרו בקרוב.

מומחים כלכליים סבורים כי לארגנטינה יהיה קשה להעביר רפורמות דרך קונגרס מורד כאשר מנגד הציבור הארגנטינאי הולך ונהיה חסר מנוחה. "קשה לשוק להאמין שארגנטינה יכולה להגיע למטרות הפיננסיות שלה בטווח זמן קצר". אמר סבסטיאן גיסה מחברת ההשקעות הארגנטינאית SBS.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE