הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מה קרה לשוטר שירה בחשוד שלא לצורך?
לאחר שפוטר בעקבות האירוע שהתרחש ביוני שנה שעברה, הורשע היום ריאן פולנול, שוטר לשעבר מפילדלפיה, ברצח בעקבות ירי בגבו של חשוד שניסה להימלט

מדי שנה מתרחשים לא מעט מקרים בארה"ב של ירי שנוי במחלוקת של שוטרים על חשודים אך בניגוד לפעמים רבות, במקרה הזה, שנתפס במצלמות אבטחה, השוטר היורה צפוי לקבל עונש כבד לאחר שהואשם ברצח.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חבר ב"קואליציה של דיוויד ג'ונס" אוחז בשלט "מבוקש" של השוטר שהורשע ברצח (צילום: AP)


האירוע התרחש בתחילת יוני בשנה שעברה כאשר ריאן פונול, שוטר מפילדלפיה זיהה את דיוויד ג'ונס בן ה-30 רוכב על אופנוע שטח בכביש ונכנס לחניה של מועדון לילה בעיר. פונול התעלם מהנחיות הפרוטוקול המשטרתי וחתך במהירות ונגד כיוון התנועה לעבר ג'ונס ומשהגיע אליו החל לבצע בו חיפוש.

פונול מצא נשק על גופו של ג'ונס ובין השניים החל עימות בין השניים במהלכו ניסה פונול לירות בחשוד שזרק את הנשק שלו הצידה לפני כן, כפי שהשוטר העיד בעצמו לחבריו לאחר האירוע. הנשק של השוטר לשעבר פונול נתקע וג'ונס ניסה לברוח, עד שפונול התקרב אליו שוב וירה בו בגב, כפי שלקטו מצלמות אבטחה באזור האירוע.


דיוויד ג'ונס. נורה בגבו למרות שהנשק שלו כבר לא היה ברשותו (צילום: עמוד הפייסבוק של דיוויד ג'ונס)


"כדי להצדיק ירי על חשוד במנוסה חייב להיות סיכון ממשי למוות או פציעה של רצינית של השוטר או אדם אחר", אמר מפקד משטרת פילדלפיה, ריצ'רד רוס שגם ציין כי פונול הפר את הפרוטוקול בכך שניגש לג'ונס בזמן שברכב המשטרה שלו ישבו חשוד וקורבן של מקרה אחר ובכך שלא דיווח למשטרה על חסימת כביש ולא הזעיק תגבורת.

באיגוד השוטרים כינו את הרשעת חבר המושבעים בפילדלפיה "מגוחכת" והתייחסו גם לכך שתחת חוק המדינה בפילדלפיה אין אפשרות לשחרור בערבות באישום של רצח. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE