הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ההקלטה חושפת: למרות הביקורת, הנשיא טראמפ מעריך מאוד את בוב וודוורד שפרסם ספר בגנותו
העיתונאי הוותיק חשף שיחת טלפון עמו שיזם הנשיא באמצע אוגוסט. וודוורד הקליט את השיחה ככל הנראה כי הוא ידע מראש שטראמפ ינסה לבקר את אמינותו

העיתונאי בוב וודוורד פרסם ספר על הבית הלבן בתקופת הנשיא דונלד טראמפ, ועורר סערה. העיתונאי שחשף את פרשת "ווטרגייט" מתאר בספרו כיצד עוזריו הקרובים ביותר של הנשיא נקטו, ואולי אף ממשיכים לנקוט, בצעדים חריגים מאוד כדי למנוע מהנשיא לפעול על פי דחפיו המסוכנים, כפי שהם מתארים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רחוק מהטוויטר וממצלמות התקשורת, הנשיא טראמפ מעריך את העיתונאי הוותיק


בתגובה, הנשיא טראמפ מתח כהרגלו ביקורת חריפה על הספר עצמו ועל העיתונאי המוערך. "זה פשוט עוד ספר גרוע. יש לו הרבה בעיות אמינות", אמר אתמול (שלישי) טראמפ לאתר האינטרנט "The Daily Caller". הנשיא הוסיף כי "הייתי מעדיף לשוחח איתו, אבל אולי לא.. אני חושב שזה לא היה עושה שינוי בספר. הוא רצה לכתוב את הספר בצורה מסוימת".

כעת מסתבר כי הנשיא אכן שוחח עם וודוורד ב-14 לאוגוסט. העיתונאי הודיע לנשיא כי הוא מקליט את השיחה, והנשיא הסכים. בניגוד לדברי הנשיא לאחר פרסום הספר, מתוך השיחה עולה כי הנשיא מביע הערכה עמוקה לעיתונאי הוותיק.

המניע של וודוורד להקליט את השיחה ברור. ברור היה לו, כפי שבאמת היה, שלאחר פרסום הספר יתקוף אותו הנשיא טראמפ ויטען שהוא לא אמין כלל, ולא ניסה להיפגש איתו.

השיחה מגלה אמת אחרת. מסתבר שכשהנשיא טראמפ לא מצייץ בטוויטר או מתראיין בפני מצלמות, הוא מגלה הערכה רבה לוודוורד ורוחש לו כבוד רב.


האזינו לשיחה בין הנשיא לבין העיתונאי בוב וודוורד


ספרו של וודוורד, "פחד: טראמפ בבית הלבן", מספק הצצה חסרת-תקדים אל תוך משכן הנשיאות דרך עיניהם של חברי החוג הפנימי של הנשיא. מן החדר הסגלגל לחדר המצב לאזור המגורים בבית הלבן, וודוורד משתמש בראיונות רקע בעילום שם כדי להראות כיצד כמה מיועציו הבכירים רואים בו סכנה לביטחון הלאומי וכיצד הם ביקשו לעקוף את המפקד העליון של הכוחות המזוינים.

רבים מן הסכסוכים וההתנגשויות היומיומיות המתוארים בספר מתועדים היטב, אולם התמונה העולה מדבריהם של אנשי אמונו של הנשיא, חברי הסגל הבכיר שלו ושרים חושפת שרבים מהם רואים מצב מדאיג הרבה יותר - גרוע בהרבה ממה שפורסם עד כה. וודוורד מתאר באופן קשה את הבית הלבן כמקון שאינו מתפקד, ומפרט כיצד עוזרים בכירים - בעבר ובהווה - התמלאו תסכול מהנשיא, וחרדה נוכח התנהגותו ההפכפכה, בערותו בנושאים שעל הפרק ונטייתו לשקר.

ראש סגל הבית הלבן מתאר את טראמפ כ"אידיוט" ו"מעורער בנפשו", מתאר וודוורד בספרו. שר ההגנה ג'ים מאטיס מתאר את הנשיא כ"בעל הבנה של כיתה ה' או ו'", ואילו עורך דינו האישי לשעבר של טראמפ, ג'ון דאוד, מתאר את הנשיא כ"שקרן מזוין" ואמר ללקוחו שהוא "יגמור בחליפה כתומה" אם יעיד בפני התובע המיוחד רוברט מולר.


טוען שלקח מסמכים משולחנו של טראמפ כדי שלא יחתום עליהם. גארי קוהן


"הוא אידיוט, אין טעם לנסות לשכנע אותו בשום דבר. הוא ירד מהפסים. אנחנו בעיר המשוגעים", מצטט המחבר את ראש הסגל קלי בישיבת צוות במשרדו. "אני לא יודע בכלל למה מישהו מאיתנו נמצא פה. זו העבודה הכי גרועה שהיתה לי". הפרטים שלעיל דווחו על ידי רשת CNN, שהשיגה עותק של הספר, אשר צפוי לראות אור ב-11 בספטמבר. סביר להניח כי הגילויים המרעישים על טראמפ מצד המקורבים אליו ביותר ישחקו תפקיד בבחירות אמצע הכהונה בנובמבר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE