הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שגרירת ארה"ב באו"ם: תכנית השלום של טראמפ תלויה באבו מאזן
ניקי היילי המשיכה את הקו של וושינגטון בכל הנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני. היא ציינה כי ארצות הברית יודעת שנתניהו יבוא לשולחן הדיונים, ועכשיו הכל תלוי ביו"ר הרשות הפלסטינית

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה היום (רביעי) כי "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ, שנועדה לפתור את הסכסוך הישראלי פלסטיני יכולה להתרחש רק עם יו"ר הרשות, מחמוד עבאס, יסכים לה. היילי שוחחה עם כתבים במסיבת עיתונאים לרגל ציון החודש שבו מנהיגה ארצות הברית את מועצת הביטחון של האו"ם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניקי היילי באו"ם. הכל תלוי באבו מאזן


בתגובה לשאלת כתבים אם ניתן להגשים את העסקה, אמרה היילי "רק עם עבאס יבוא לשולחן. אנחנו יכולים להבטיח שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו יבוא לשולחן. עבאס צריך לבוא גם לטובת העם שלו".

ההנהגה הפלסטינית גדעה את כל קשריה עם ממשל טראמפ כאשר ארצות הברית הכירה בירושלים כבירת ישראל בחודש דצמבר אשתקד.

בעוד שמבקרים רבים של הממשל טוענים כי אין שום תכנית שלום באמתחתו של הנשיא, היילי טוענת כי היא עצמה בחנה אותה. עם זאת, היא ציינה כי התכנית לא תקודם במהלך העצרת הכללית של האו"ם שבו ישתתפו בין השאר הנשיא טראמפ ומנהיגים אחרים.

"אני יכולה לומר לכם כי היועץ הבכיר לבית הלבן ג'ארד קושנר וראש המשלחת של טראמפ למשא ומתן בינלאומית ג'ייסון גרינבלט עשו עבודה מפורטת מאוד עליה. אני קראתי את התכנית. היא מקיפה מאוד, משני הצדדים - הפלסטיני והישראלי", אמרה היילי.

לדבריה, "הנשיא מתכוון לעשות כל שביכולתו עם תכנית השלום".

היילי, שמגנה על ישראל באו"ם, אמרה כי אבו מאזן חייב לעשות יותר כדי לסייע לעם הפלסטיני. "אומר זאת שוב. לטובת העם הפלסטיני, האזור והקהילה הבינלאומית, אנחנו חייבים ללחוץ על עבאס ולומר: זה הזמן. זה זמן לחיים טובים יותר עבור הפלסטינים. ורק הוא יכול לעשות זאת. ועלינו להכיר בכך שחמאס היא חלק מהבעיה".

בנוגע לסוכנות האו"ם לפליטים, אונר"א, שממשל טראמפ הפסיק להעביר לה תקציבים ביום שישי האחרון, השגרירה מתחה ביקורת בטענה שמדובר בארגון פוליטי. לדבריה, עד השנה שעברה העבירה ארצות הברית לסוכנות כשישה מיליארד דולרים.


ניתק כל קשר לוושינגטון. אבו מאזן


"אונר"א הוא זרוע פוליטית שטוענת כי היא מסייעת לפלסטינים. במשך שנתיים ביקשנו מהסוכנות לערוך רפורמה בגלל שהמספר העולה של פליטים לא ייתכן. אנחנו לא יכולים להכיל את הכמות הזאת - והעולם יודע מזה. כולם יודעים את זה. בכל שנה, הם אומרים שבתי הספר לא הולכים להיפתח. אך הם מוסיפים עוד ועוד פליטים למקום שלא יכול להכיל את זה", אמרה היילי.

היילי הוסיפה כי ארצות הברית לא הפסיקה לתמוך בפלסטינים, אלא רק באונר"א. היא קראה לעוד מדינות באזור לעמוד מאחורי הכסף שלהם.

"אל תאשימו אותנו על כך שקיצצנו את הסיוע. אל תאשימו אותנו שאנחנו אומרים מה שאנחנו חושבים. אונר"א היא פוליטית, וזה צריך להשתנות. אם אתם חושבים שזה בסדר, אין בעיה. אתם משלמים על זה. אבל אל תאשימו את ארצות הברית בגלל ארגון פוליטי כושל שאני לא חושבת שהוא עושה צדק עם הקהילה הפלסטינית".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE