הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסנאטור קורי בוקר חשף אימיליים מביכים של המועמד לעליון קאבנאו
לאחר שהסנאטורית קמאלה האריס עשתה למועמד חיים קשים, עם שאלות על שיחות שניהל בנושא התובע המיוחד עם עורכי דין ממשרדו של פרקליט הנשיא, הסתכן עמיתה קורי בוקר בהדחה מן הסנאט כשחשף אימיילים שהוגדרו "חשאיים לוועדה" בהם דן המועמד בדרכים להכשיר מבחינה חוקית "זיהוי גזעי" של חשודים בפוטנציה

במהלך חילופי דברים מותחים ביום השני של שימועי האישור, לחצה הסנאטורית קמאלה האריס על מועמד הנשיא טראמפ לבית המשפט העליון, ברט קאבנאו, בשאלה אם הוא דיבר עם מישהו על חקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר, ובאופן ספציפי אם דיבר על כך עם אנשים ממשרד עורכי הדין שייסד פרקליטו האישי של הנשיא.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


היום הוא כבר מחייך פחות. המועמד לעליון, ברט קאבנאו (צילום: NBC)


קאבנאו השיב שאינו בטוח אם הוא מכיר את כל מי שעובד באותו משרד עורכי דין, ושאל את הסנאטורית אם יש אדם ספציפי שהיא חושבת עליו. "אני לא זוכר", אמר, "אבל אשמח שתרענני את זכרוני או אם תרצי לומר לי על מי את חושבת".

"אתה מדבר עם הוועדה הזו כבר קרוב לשמונה שעות על כל מיני דברים שאתה זוכר", אמרה האריס. "איך אתה יכול לא לזכור אם דיברת על רוברט מולר או החקירה שלו עם מישהו במשרד ההוא?" קאבנאו התעקש שאינו זוכר ושאל למי בדיוק האריס מתכוונת, והאריס ירתה בתגובה: "אני חושבת שאתה  חושב על מישהו, ואתה לא רוצה לספר לנו".

הסנאטור מייק לי (רפובליקני מיוטה) ניסה להתערב לטובתו של המועמד והציע שהאריס תספק לקאבנאו רשימה של שמות עורכי הדין אליהם היא מתכוונת, אולם ש"לא הוגן לצפות שמשרד עורכי דין שלם ייחרט בזיכרונו של העד, שאינו יודע מי עובד באותו משרד".


"איך אתה יכול לא לזכור?" קמאלה האריס, היום בשימוע בוועדת המשפט של הסנאט (צילום: זאק גיבסון, גטי)


היום הודיע הסנאטור קורי בוקר (דמוקרטי מניו ג'רזי) כי יסתכן בהדחה מן הסנאט ויפרסם אימיילים ששלח קאבנאו בעת שהיה בבית הלבן של ג'ורג' בוש הבן, אותם ניסו הרפובליקנים להגדיר "חשאיים לוועדה בלבד" למרות שאין בהם פרטים אישיים או ענייני ביטחון לאומי, בהם הוא מביע את דעותיו בנושא "זיהוי גזעי" (Racial profiling) - מנהגם של שוטרים להחשיד מראש בני מיעוטים - ודן בדרכים להכשיר את ההתנהלות הזו מבחינה חוקית.

באימייל אחר שהודלף מצוטט קאבנאו אומר, בניגוד לדברים שאמר בפומבי, שפסיקת "רו נגד ווייד", אשר הפכה את ההפלות לחוקיות בארה"ב, אינה "חוק מוגמר", וכי "יש שלושה שופטים בבית המשפט העליון שישמחו לבטל אותה".

באימייל שלישי, שעשוי להיות הנפיץ ביותר, מתברר שקאבנאו היה מעורב במינויו של ביל פריור, אחד השופטים השמרנים ביותר באמריקה. למה זה נפיץ? כי בשימוע המינוי שלו לשופט פדרלי בשנת 2003, העיד קאבנאו בשבועה שלא היה מעורב בכך כלל. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE