הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התפרצות של סלמונלה בארבע מדינות קשורה לעוף כשר
17 בני אדם לקו בסלמונלה, ואחד מת, במהלך תשעת החודשים שבין ספטמבר אשתקד ליוני השנה. אולם רק כעת הגיעו במרכז לבקרת מחלות ומניעתן שהדבר קשור למוצרי עוף כשר - בעיקר של חברת Empire. במרכז לבקרת מחלות לא ממליצים להוריד את העוף מהמדפים או להימנע מלקנות אותו, אלא רק להיזהר מאד בהכנתו ובניקיון משטחי העבודה לאחר מכן

17 אנשים לקו במחלת הסלמונלה בארבע מדינות שונות, ואדם אחד מת מן המחלה. כך מדווח המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). שמונה אנשים חלו במידה שהצריכה את אשפוזם. לדברי מקורות במרכז,המקרים מקושרים למוצרי עוף כשרים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אפשר לאכול, אבל חובה לוודא שזה חם גם מבפנים



רוב האנשים שלקו במחלה דיווחו שהדבר קרה לאחר שאכלו מוצרי עוף של המותג "אמפייר" (Empire) - יצרן העוף הכשר הגדול בארה"ב, אולם על פי ה-CDC, הבקטריה נמצאה גם במוצריה של חברה נוספת, ששמה טרם פורסם.

בניו יורק נרשמו 11 מקרי מחלה, מתוכם אחד שהסתיים במוות. ארבעה אנשים חלו בפנסילבניה, ואילו במדינות וירג'יניה ומרילנד דווח על מקרה אחד בכל מדינה. המקרה המוקדם ביותר בהתפרצות הזו היה לפני כמעט שנה, ב-25 בספטמבר אשתקד, והמקרה האחרון הידוע החל בארבעה ביוני השנה.

מחלת הסלמונלה מופיעה לרוב בין 12 ל-72 שעות לאחר צריכת מזון הנגוע בבקטריה. בין התסמינים האפשריים: שלשול, חום וכאבי בטן (התכווצויות) שיכולים להימשך ארבעה עד שבעה ימים. לילדים בני פחות מחמש, מבוגרים מעל גיל 65 ואנשים בעל מערכת חיסונית מוחלשת יש סיכוי גדול יותר לפתח מחלה קשה כתוצאה מחשיפה לסלמונלה.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן אינו קורא להורדת העוף הנגוע מן המדפים, אלא קורא לנקוט באמצעי זהירות: נקו היטב את משטחי העבודה לאחר הכנת העוף, וודאו כי העוף מבושל היטב (טמפרטורה פנימית של לפחות 165 מעלות פרנהייט, או 75 צלזיוס).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE