הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אנו עומדים ביחד-אמריקאים וישראלים", בירושלים מציינים 17 שנים לאסון התאומים
עקב העובדה שה-11.9 חל בראש השנה הוחלט בשגרירות ארה"ב בירושלים להקדים במספר ימים את טקס הזיכרון בו השתתפו משפחות של קורבנות מהאסון, אנשי הקרן היהודית וגם חיילי מארינס. הטקס נערך ליד אנדרטת הזיכרון בירושלים: "האנדרטה היחידה מחוץ לארה"ב הנושאת את שמות כל ההרוגים"

שגרירות ארה"ב, בשיתוף עם ארגון קרן קיימת לישראל ציינו אתמול את יום השנה ה-17 לאירועי 9/11 בטקס מיוחד שנערך באנדרטת הזיכרון בירושלים. אנשי שגרירות ארה"ב בישראל בראשות השגריר דיוויד פרידמן נכחו בטקס ביחד עם משפחות ההרוגים הישראלים באסון, נציגי ק"ל והקרן היהודית הלאומית, דיפלומטים שונים וחיילי מארינס.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיילי מארינס במהלך הטקס אתמול בירושלים (צילום: יוסי זמיר, קרן קיימת לישראל)


"בכיכר היפה הזו, במקום מלא ההשראה הזה, אנו מזכירים למשפחות ההרוגים ומאשרים לאנשים בכל מקום שאנו עומדים ביחד, אמריקאים וישראלים ואת הביחד הזה אנו ממשיכים לבנות ברוח סולידריות ומחויבות לעתיד".

אנדרטת הזיכרון לאסון התאומים נמצאת בעמק הארזים בירושלים ולפי הקרן היהודית הלאומית היא היחידה מחוץ לארה"ב הנושאת את שמות כל 2,977 הרוגי האסון (המספר הרשמי של 2,996 כולל גם את 19 המחבלים שחטפו את המטוסים).


שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן ורעייתו מניחים זר זיכרון ליד האנדרטה (צילום: יוסי זמיר, קרן קיימת לישראל)


האנדרטה המרשימה הוקמה ב-2009 בשיתוף קרן קיימת לישראל והקרן היהודית לאומית של ארה"ב והיא כוללת פסל ברונזה בגובה של 30 רגל שעוצב כדגל ארה"ב בצורה של להבת זיכרון. באנדרטה יש גם מזכרת מהאסון, פיסת מתכת ממגדלי התאומים המשמשת חלק מהבסיס של האנדרטה.

הטקס הוקדם עקב ראש השנה החל בשבוע הבא ומסתיים בתאריך ה-11.9. ההתנגשות של החג עם יום הזיכרון הייתה מונעת מאנשים רבים המקיימים את החג להגיע לטקס ולכן הוחלט להקדימו. אורחים מיוחדים נוספים בטקס היו טייסי יונייטד איירליינס שייצגו את חברת התעופה ששניים ממטוסיה נחטפו באסון.


17 שנים ליום הנורא (צילום: Istock)


המשתתפים בטקס הניחו זרי זיכרון סביב האנדרטה כולל שגריר ארה"ב בירושלים דיוויד פרידמן שהעלה בחשבון הטוויטר תמונה שלו לצד האנדרטה וכתב: "בגלל שראש השנה חל ב-9/11 בשנה הזו זכרנו היום את הקורבנות באנדרטה הנפלאה הזו שישראל הקימה בירושלים. התאבלנו אל אלה שאיבדו את חייהם, היללנו את האומץ של המגיבים הראשונים והתחייבנו להגן תמיד על החופש שלנו".


חייל מארינס וקצין ישראלי עם זר זיכרון בטקס שנערך אתמול בירושלים (צילום: inn)


כ- 400 יהודים וחמישה ישראלים, שי לוינהר, חגי שפי, ליאון ליבור, דניאל לוין ואלונה אברהם ז"ל נהרגו באירועי 9/11 שכללו חטיפה של ארבעה מטוסים בידי אנשי אל-קאעידה שהתרסקו איתם במגדלי התאומים בניו יורק, בפנטגון ובשטח פתוח בפנסילבניה.




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE