הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דו"ח המשרות החודשי: השכר הממוצע זינק, אחוז האבטלה נשאר נמוך
חרף העובדה כי כ-200 אלף משרות חדשות נוספו במהלך החודש הקודם, כלכלנים עדכנו את הדו"חות הקודמים וכעת מכנים את המגמות הכלכליות כ"האטה". דווקא השכר הממוצע רשם את העלייה הגדולה ביותר שלו מאז שנת 2009. לראשונה מזה יותר משנה, תעשיית הייצור איבדה משרות

שוק העבודה בחודש אוגוסט נותר חזק ביותר כאשר 201 אלף משרות נוספו למשק ואחוז האבטלה נשאר על 3.9% בלבד, כך על פי דו"ח המשרות החודשי שמפרסם היום (שישי) משרד העבודה האמריקאי. אך הבשורה האמיתית היא בגידול בשכר השעתי הממוצע, שעלה ב-2.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הגידול הגבוה ביותר מזה 9 שנים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


אומנם לא מדובר בנתון שהותאם לאינפלציה, ששיעורה עולה בקצב כמעט זהה לעליית בשכר. אך השכר נמדד באופן ממוצע, דבר שיכול להמעיט בערכו. יתכן שהוא נשמר על מספר נמוך יחסית בשל כך שצעירים רבים נכנסים לשוק העבודה ומועסקים בשכר מינימום. 

הקצב איטי שבו עולה השכר הפך לנושא מחלוקת שפוליטיקאים עושים בו שימוש. הדמוקרטים טוענים שצריך לחוקק חוקים נוקשים ביותר בנושא שוק העבודה, ואילו הבית הלבן ממשיך לטעון כי רפורמת המס מתורגמת להשקעות גדולות יותר במשק, דבר שהוא בעצמו מתורגם ליותר כסף בכיס של העובד, לפחות על פי הממשל.


תעשיית הייצור, איבדה משרות לראשונה מזה יולי 2017 (צילום: Shutterstock)


חודש אוגוסט היה החודש ה-95 ברציפות שבו נרשמה תוספת במקומות העבודה. בשנה האחרונה נוספו 196 אלף משרות בכל חודש, באופן ממוצע, כך שהנתון שפורסם היום קרוב מאוד לממוצע זה. הדו"ח גם עדכן את כמות המשרות שנוספו במהלך החודשים יוני ויולי, ובכך הוריד 50 אלף משרות חדשות בדיעבד. 

כאשר בוחנים את תוספת מקומות העבודה לפי תעשיות, ניתן לראות כי השירותים המקצועיים והעסקיים, כמו גם תעשיית הבריאות, הובילו למגמה החיובית. בפעם הראשונה מאז יולי 2017, 3 אלף משרות נעלמו מתעשיית הייצור.


דו"ח המשרות הקודמים:

יולי 2018

יוני 2018

מאי 2018

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE