הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
17 שנים אחרי פיגועי ה-9/11, תחנת הרכבת התחתית תיפתח מחדש
לפני יותר מ-100 שנים נפתחה התחנה, אך היא נסגרה בשנות ה-60 כדי לבנות את מרכז הסחר העולמי. כעת, שנים ארוכות לאחר מתקפת הטרור הגדולה בהיסטוריה, התחנה תיפתח מחדש לרווחת התושבים. ה-MTA מסביר את העיכוב בכך שנאלצו לעבוד תחילה על בניית מרכז הסחר החדש, ורק ב-2015 החלה הבנייה

בעוד שלושה ימים יציינו ברחבי העולם 17 שנים מאז פיגועי ה-9/11 בניו יורק, וושינגטון די.סי. ופנסלבניה בו אלפי בני אדם נרצחו באכזריות במטוסים, במגדלים, במשרדים וברחובות. הטראומה של אז ממשיכה לעורר הדים היום, כאשר רק לפני כחודש וחצי זוהתה גופתו של הרוג מהאסון באמצעות בדיקת דנ"א.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התחנה המדוברת, השבוע (צילום: אריק תומאס)


ביום שבת הקרוב ישוב קו מס' 1 לפעול מתחנת הרכבת ברחוב קורטלנדט (Cortlandt), והשבוע הודיעה ה-MTA כי תוסיף את המילים "מרכז הסחר העולמי" לשם התחנה על מנת לכבד את זכר ההרוגים.

התחנה עצמה נפתחה ביולי 1918, אך נהרסה במהלך בניית מרכז הסחר בשנות ה-60. התחנה המחודשת עברה שיפוץ נרחב ועל הקירות ישנו טקסט מהכרזת העצמאות של ארה"ב וממגילת זכויות האדם של האו"ם.

הסיבה שבגינה לקח שנים רבות לפתוח את התחנה היא שלא נעשו בה אף עבודות במהלך בניית מרכז הסחר החדש, ועמו מגדל החירות. בפועל החלו לעבוד על התחנה לפני שלוש שנים, בשלהי 2015.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE