הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוד קורבן לגזירה הכלכלית: באפל מסבירים את העלאת המחירים הצפויה
ענקית הטלפונים והמחשבים הודיעה כי היא מתכוונת להעלות מחירים למגוון רחב של מוצריה עקב מכסי המגן שיוטלו על סין. בין המוצרים שצפויים להיפגע: שעון אפל, אוזניות "אייר-פודס" ועוד. האייפונים, אייפדים ומחשבי המאק יישארו כנראה מחוץ לתמונה.

תכננתם להתחדש בשעון אפל? כדאי שתזדרזו, כי בקרוב המחיר שלו הולך לעלות, והוא לא היחיד מבין מוצרי אפל עם גורל דומה. אוזניות "איירפודס", חלק מאוזניות ה"ביטס" של אפל, הרמקול החכם החדש "הום-פוד" (HomePod), מחשב ה"מאק-מיני" ושלל מוצרים קטנים כגון מקלדת, עכבר, מטענים ואפילו כיסויי עור לאייפון ואייפד הם בין המוצרים שיספגו את עליית המחירים. האייפונים והאייפדים בעצמם, ביחד עם מחשבי המאק של אפל לא הוזכרו בין המוצרים שמחיריהם יעלו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחת מחברות רבות שנפגעות ממכסי המגן על סחורות מסין (צילום: רויטרס)


אפל, שהסבירה את העלאת המחירים שלה בהטלת מכסי המגן בגובה 200 מיליארד דולר שאותם מבקש הנשיא טראמפ להטיל על סין, פרסמה את כוונתה להעלות מחירים במכתב מיוחד ששלחה למשרד הסחר האמריקאי, בדומה למה שעשו ארבע ענקיות טכנולוגיה נוספות היום כחלק מ"תקופת תגובה ציבורית" בה ניתן לפנות לממשלה באופן רשמי בנושאים ציבוריים שונים.


תכף זה מגיע (צילום: pndblog)


אפל המשיכה את הקו של ארבע החברות הנוספות ששלחו מכתב למשרד הסחר וטענה כי "הדאגה שלנו לגבי מכסי המגן הללו היא שהנפגעת הגדולה ביותר תהיה דווקא ארה"ב וזה יתבטא בצמיחה איטית יותר של הכלכלה והתחרותיות וגם במחירים גבוהים יותר לצרכנים האמריקאים".

שעון אפל הוא המוצר הנמכר ביותר שיהיה חלק מהעלאת המחירים. בשנה שעברה השעון הכניס לחברת אפל 6.1 מיליארד דולר במכירות לפי הערכות של חברת הניתוח הכלכלי "ברנשטיין", במה שעדיין מהווה חלק קטן יחסית מסך כל ההכנסות של אפל אשתקד ממכירות, 229 מיליארד דולר.


המוצר הבולט ביותר שצפוי להיפגע בהעלאת המחירים (צילום: רויטרס)


המוצרים הנמכרים ביותר של אפל, האייפון, אייפד ומחשבי המאק לא הוזכרו כמוצרים שמחיריהם יעלו במכתב ששלחה אפל למשרד הסחר ובו ציינה את המוצרים שייפגעו. האייפון היה שווה בשנה שעברה לשני שליש מסך כל הכנסות אפל ממכירות, מחשבי המאק הכניסו 25.8 מיליארד דולר והאייפד 19.2 מיליארד. מחשב מאק שכן כלול ברשימת המוצרים הוא ה"מאק מיני", מחשב זול יותר מה"מאקים" האחרים ונמכר ללא מקלדת או עכבר.

אפל הוסיפה במכתבה ביקורת על החלטת ממשל טראמפ להטיל את מכסי המגן על סין: "קשה לראות כיצד מכסי המגן שפגעו בחברות אמריקאיות ובצרכנים אמריקאים יקדמו את מטרות הממשלה בנוגע למדיניות הטכנולוגיה של סין".


גם ה"איירפודס" ברשימה (צילום: רויטרס)


המחאה של אפל וחברות נוספות על הטלת מכסי המגן לא מרשימה כנראה את טראמפ שהודיע היום כי הוא שוקל הטלת מכסי מגן נוספים בגובה של 267 מיליארד דולר על מוצרים סינים ואם זה אכן יקרה, מוצרים נוספים של אפל עלולים להיפגע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE