הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ג'ק מא, יו"ר ומייסד עליבאבא, פורש מהחברה
מא, שהונו מוערך ב-37 מיליארד דולר, הודיע כי יפרוש מתפקיד יו"ר החברה, אותה הקים ב-1999, אך ימשיך לכהן בדירקטוריון. הודיע כי בכוונתו לעסוק בפילנתרופיה

ג'ק מא, יו"ר ומייסד עליבאבא, הודיע כי יפרוש מהחברה ביום שני הקרוב, ביום הולדתו ה-54. מא, האיש העשיר ביותר בסין, אמר ל"ניו יורק טיימס" כי פרישתו "אינה סוף עידן, אלא תחילתו". הוא סיפר עוד כי בכוונתו לעסוק בפילנתרופיה בתחום החינוך. למרות פרישתו, ימשיך לכהן בדירקטוריון של עליבאבא. מא מחזיק ב-6.4% מעלי באבא. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ק מא. יפרוש ביום הולדתו ה-54


לאחרונה אמר מא ל"בלומברג" כי בכוונתו לפרוש לפני הגיעו לגיל 58, הגיל בו פרש מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס. הונו של מא מוערך ב-37 מיליארד דולר. למרות פרישתו המפתיעה נחשבת עלי באבא, שנסחרת לפי שווי של 420 מיליארד דולר, לחברה יציבה. בעברו היה מא מדריך טיולים ומורה לאנגלית. ב-1999 הוא הקים את עליבאבא עם 17 איש והפך אותה לאחת החברות הגדולות בעולם תוך פחות משני עשורים. מא כיהן כמנכ"ל החברה במשך 14 שנה, עד 2013.


יש לציין כי עליבאבא סיימה את שנת 2017 ברווח נקי של 23 מיליארד דולר. לחברה כ-870 מיליון משתמשים ברחבי העולם והיא מבצעת כ-55 מיליון משלוחים ביום. עלי באבא מחזיקה גם בגרסה הסינית לטוויטר - Weibo, בחברת שירותי ענן, חברת העברת התשלומים עלי פיי, חברת תקשורת ורשת של סופרמרקטים חכמים.

 


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE