הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אובמה שילהב את התומכים במחוז אורנג' והדגיש בעצם נוכחותו: זה כבר לא מעוז אדום
מחוז אורנג' פעם היה "כסף בבנק" עבור המפלגה הרפובליקנית, אולם שינויים דמוגרפיים ונשיא רפובליקני מאד לא-אהוד שמים את נפות המחוז במשחק. הנשיא לשעבר נאם וקרא לתומכים לצאת להצביע בנובמבר, כדי להתעלות מעל לפלגנות של וושינגטון תחת טראמפ

הנשיא לשעבר ברק אובמה קרא היום לתושבי קליפורניה לקום נגד "הכעס והפלגנות" של וושינגטון תחת הנשיא טראמפ, ולהחליף יותר מחצי תריסר רפובליקנים בבית הנבחרים. בתחנה השנייה של מסע ארצי לקידום מועמדים דמוקרטים המנסים להחזיר לידי מפלגתם את השליטה בקונגרס, אמר אובמה בנאום באנהיים שבמחוז אורנג' כי "המצב יכול להיות גרוע יותר" אם תומכי המפלגה לא יצביעו בנובמבר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"כשאנחנו לא מתייצבים, קולות אחרים ממלאים את החלל" (צילום: NBC)


"כשאנחנו לא מתייצבים, קולות אחרים ממלאים את החלל", אמר. "אבל החדשות הטובות הן שבעוד חודשיים יש לנו הזדמנות להחזיר מעט שפיות לפוליטיקה שלנו. יש לנו הזדמנות לבצע מהפך בבית הנבחרים ולוודא שיהיו לנו איזונים ובלמים בוושינגטון".

העצרת היום מגיעה יממה לאחר התקפתו הלוהטת של אובמה על טראמפ בנאום במדינת מגוריו באילינוי, שבה התווה את הסיבות לכך שדרושה השתלטות דמוקרטית על בית הנבחרים. הוא תיאר את טראמפ כדמגוג חסר-בושה המגן על העשירים בעודו מנצל מחלוקות גזעיות, אתניות ודתיות.

האירוע במחוז אורנג' הדגיש את חשיבותה של קליפורניה בקביעת זהות המפלגה שתשלוט בבית התחתון של הקונגרס במחצית השנייה של כהונת הנשיא טראמפ. האירוע גם הדגיש את הידרדרותו של מחוז אורנג' כאחד ממעוזיה הגדולים של המפלגה הרפובליקנית - חלק ממגמה של היחלשות הרפובליקנים במדינת הזהב עם התגברות הרבגוניות האתנית במדינה.


מוביל קלות בסקרים בנפה ה-48, האדומה זה מספר עשורים. הארלי ראודה (צילום: או.סי. וויקלי)


אל אובמה הצטרפו על הבמה שישה דמוקרטים המתמודדים להחליף נציגים רפובליקנים בקליפורניה. בכל שש הנפות הללו העדיפו הבוחרים את הילארי קלינטון על פני דונלד טראמפ ב-2016. ארבעה מתוך השישה מתמודדים לייצג לפחות חלק ממחוז אורנג': גיל סיסנרוס, המתמודד על מושבו של אד רויס הפורש בנפה ה-39; קייטי פורטר, המתמודדת על מושבה של מימי וולטס בנפה ה-45; הארלי רודה, המתמודד על מושבו של דיינה רוהרבאכר בנפה ה-48, ומייק לוין, המתמודד על מושבו המתפנה של דארל אייסה בנפה ה-49.

אובמה שיבח את כולם, כמו גם את טי.ג'יי. קוקס, מהנדס המתמודד מול דייויד ולאדאו בנפה ה-21, וג'וש הארדר, משקיע ויזם המתמודד על כסאו של ג'ף דנהאם בנפה ה-10. "ג'וש וטי.ג'יי. אולי מתמודדים בנפות שונות, אבל הם מתמודדים מאותה סיבה", אמר אובמה, "כדי להבטיח שלכל ילד בסנטרל ואלי יהיו אותן הזדמנויות שהיו להם".

אובמה אמר שהדמוקרטים פונים לא רק לנאמני המפלגה המושבעים, אלא גם לעצמאים. אולם הרפובליקנים הטילו ספק בהשפעתו של הנשיא לשעבר, אפילו בעודם מודים באתגר הקשה המצפה להם, נוכח חוסר הפופולריות של הנשיא המכהן שלהם. "אני בטוח שנחזיק ברוב המושבים האלה בקליפורניה, אם אל כולם", אמר ג'ים ברולטה, יו"ר המפלגה הרפובליקנית במדינה. "אני חש מאד בנוח עם רוב המרוצים הללו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE