הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מבצע לניקוי אי הפסולת הענקי שבין קליפורניה להוואי יצא לדרך
מכונה משוכללת יצאה אל האוקיינוס והיא צפויה לאסוף פסולת פלסטיק שנמצאת באזור כבר 80 שנים. "הפלסטיק עיקש והוא לא הולך לשום מקום בעצמו. הזמן לפעול הוא עכשיו"

אתמול (שבת) החל מבצע ענק לניקוי פסולת הפלסטיק שצפה בין קליפורניה להוואי בניסיון לנקות את רצועת הפסולת הגדולה ביותר בעולם בלב האוקיינוס השקט.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המתקן שיצא אל האוקיינוס כדי לנקות את הפסולת


צינור באורך של אלפיים רגל נגרר במים מסן פרנסיסקו אל "אי הפסולת" - בגודל כפול מגודלה של טקסס.

המערכת פותחה על ידי ארגון בשם "The Ocean Cleanup", אותו מממן בויאן סלאט, ממציא בן 24 מהולנד. סלאט החל להיות תומך נלהב בניקוי האוקיינוסים לאחר שהחל לצלול בגיל 16 בים התיכון וראה יותר שקיות פלסטיק מאשר דגים.

"הפלסטיק עיקש והוא לא הולך לשום מקום בעצמו. הזמן לפעול הוא עכשיו", אמר סלאט, והוסיף כי החוקרים בארגון שלו מצאו באי הפסולת אשפה משנות השבעים והשישים של המאה הקודמת.

איסוף הפסולת ייעשה בשיטה פשוטה: צינור פלסטיק שמגיע לעומק של 10 רגל אמור ללכוד 1.8 טריליון חתיכות של פלסטיק שצפות באוקיינוסים, כך על פי החוקרים שבוחנים את המקום בו החל מבצע הניקוי. אמנם הצינור נכנס למים, אך הוא לא אמור לסחוף עמו דגים, אלא לאפשר להם להמשיך לחיות בסביבה הטבעית שלהם, רק עם פחות פלסטיק.

במערכת הניקוי המשוכללת מותקנים אורות סולאריים, מצלמות, חיישנים ואנטנות לוויניות, כך שהיא תוכל לעדכן בכל רגע נתון אודות המיקום שלה. מדי כמה חודשים צפוי להגיע לצינור האיסוף כלי שיט שיאסוף את הפלסטיק שנאסף עד כה בצינור ויעביר אותו לאדמה למיחזור.


החברה רוצה לנקות 50 אחוזים מהפסולת באוקיינוס השקט בתוך חמש שנים


סלאט אמר כי הוא וצוותו מעניקים תשומת לב מיוחדת למקום שבו המערכת תפעל, ליעילות שלה ואף וידאו שהיא תוכל לפעול בתנאי מזג אוויר קשים. לדבריו, הוא לא יכול כבר לצפות לאוניה הראשונה שתשוב לחוף עם פסולת הפלסטיק.

"אנחנו עדיין צריכים לשפר את הטכנולוגיה.. שתאפשר לנו להקים צי שלם של מערכות לניקוי האוקיינוסים", אמר היזם הצעיר.

חברת The Ocean Cleanup, שכבר גייסה 35 מיליון דולר מתרומות כדי לממן את הפרויקט, מתכננת לשלוח 60 מתקנים לניקוי האוקיינוסים עד שנת 2020.

"אחד היעדים שלנו הוא לנקות 50 אחוזים מהפסולת שנמצאת באוקיינוס השקט בתוך חמש שנים", אמר סלאט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE