הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קורי בוקר יהיה הנואם הראשי בנשף המפלגה הדמוקרטית של איווה
הסנאטור מניו ג'רזי הוא הראשון מבין התמודדים האפשריים הבכירים שמאותת בגלוי על כוונותיו (למעט ברני סאנדרס, שביקר במדינה בתחילת השנה). יו"ר המפלגה הדמוקרטית של איווה: זה קשור אך ורק לבחירות אמצע הכהונה

קורי בוקר, הסנאטור הדמוקרטי מניו ג'רזי, יהיה הנואם המרכזי בנשף הסתיו של המפלגה הדמוקרטית באיווה. כך הודיע יו"ר המפלגה במדינה טרוי פרייס אמש (שבת). זה יהיה האירוע הראשון במדינה, שבה נערכים הפריימריז הראשונים לנשיאות בארה"ב, עבור מי מהמתמודדים האפשריים על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות מאז שברני סאנדרס עצר במדינה לביקור קצר מוקדם יותר השנה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ממנף את "מופע הגבורה" בשימוע של ברט קאבנאו. קורי בוקר (צילום: ספנסר פלאט, גטי)


ההודעה באה בסוף שבוע שבו בוקר התבלט כגיבור (לדעת תומכיו ותומכי הדמוקרטים) או לחילופין כמי שמתחזה לכזה (לדעת מבקריו והרפובליקנים), במאמץ הדמוקרטי לעצור את אישור מינויו של ברט קאבנאו לבית המשפט העליון. בוקר הסתכן (בתיאוריה, על כל פנים) בהדחה מן הסנאט כדי לחשוף מסמכים, שיו"ר ועדת המשפט של הסנאט צ'אק גראסלי הכריז עליהם כחסויים, אשר מהם עולה שמועמדו של הנשיא לכהונה לכל החיים בבית המשפט העליון שיקר לקונגרס.

הנשף ייערך בשישה באוקטובר, חודש בדיוק לפני הבחירות למושל המדינה ולמספר מושבים בבית הנבחרים שהדמוקרטים מקווים להעביר מאדום לכחול, והוא ימהווה למעשה את יריית הפתיחה של הקמפיין הדמוקרטי לנשיאות. אבל באופן רשמי, אומר פרייס, "הנשף הזה עוסק רק בהזדמנויות המצוינות העומדות בפנינו בבחירות בסתיו הקרוב. אמרנו לאורך כל הדרך שאנחנו מקבלים בברכה כל מי שרוצה לסייע לנו להביא לבחירה של דמוקרטים ב-2018, ואנחנו שמחים לקבל את עזרתו של הסנאטור בוקר".

פרייס אמר כי המפלגה הדמוקרטית של איווה היא שפנתה לבוקר והזמינה אותו לאירוע, אולם הוא סירב להשיב לשאלה אם יצר קשר עם מתמודדים אפשריים אחרים על המועמדות לנשיאות ב-2020. לדברי פרייס, הוא וחבריו בחרו בבוקר כנואם הראשי באירוע "מפני שהוא נואם מעולה".


הסוס השחור שנצפה גם הוא במדינת התירס. ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גארסטי (צילום: ABC)



מתמודדים דמוקרטיים אפשריים אחרים על המועמדות לנשיאות ביקרו אף הם באיווה בחודשים האחרונים. חברת בית הנבחרים ג'ון דלייני ממרילנד בילה את הזמן הרב ביותר במדינה. עוד הופיעו בשדות התירס הנצחיים ראש העיר לוס אנג'לס אריק גארסטי, מושל מונטנה סטיב בולוק, היזם ובעל ההון טום סטייאר, וחברי בית הנבחרים טים ריאן מאוהיו ואריק סוואלוול מקליפורניה.

אולם אלה, למעט אולי גארסטי, הם מתמודדים בעלי סיכוי קלוש. בוקר נחשב לבעל סיכויים טובים לזכות במועמדות המפלגה. מתמודדים אפשריים אחרים דווקא שומרים על מרחק מאיווה, בשל הדיבורים שביקור במדינה עלול להצית. כך לדוגמא סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן צפוי להימנע מביקור במדינה אפילו בעודו חורש את ארה"ב לאורכה ולרוחבה בסיוע למועמדים דמוקרטיים בבחירות אמצע הכהונה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE