הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לס מונבס, היו"ר רב העוצמה של CBS, פורש בשל האשמות בתקיפות מיניות
CBS תתרום 20 מיליון דולר לארגונים המקושרים לתנועת #MeToo וכאלה הפועלות לשוויון לנשים במקומות העבודה,והסכום ינוכה מחבילת הפרישה של מונבס - אותה לא יקבל כלל עד להשלמת החקירה בעניינו. לפחות 12 נשים מאשימות אותו בהתנהגות לא הולמת. עוד נחשף: מונבס הוא האחראי להרס הקריירה של ג'נט ג'קסון

יו"ר ומנכ"ל רשת CBS, לזלי מונבס, התפטר הערב (ראשון) בכניעה ללחץ גובר בשל שערוריית הטרדות מיניות, והשלים נפילה מהירה ומדהימה של אחת הדמויות המכובדות ביותר בעולם הבידור. רשת CBS הודיעה הרשת ומונבס יתרמו 20 מיליון דולר לארגונים התומכים בתנועה #MeToo ובשוויון לנשים במקומות העבודה. התרומה, שתתבצע השבוע, תנוכה מכל מענק פרישה שיקבל מונבס בסופו של דבר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נזרק - ללא מצנח הזהב שהיה אמור לקבל. לזלי מונבס (צילום: Shutterstock.com)


על פי החוזה האחרון של מונבס, שהיה אמור לפקוע ב-2021, היה מנהל הרשת הוותיק זכאי למענק פרישה המוערך סביב 180 מיליון דולר - אולם כעת ספק אם יקבל אותו. מועצת המנהלים של CBS מתכוונת להמתין לשאת ולתת על הסדר כספי עם מנהיגה המודח עד להשלמת חקירה מצד שני משרדי עורכי דין בנוגע להאשמות בהתנהגות לא-הולמת.

"לזלי מונבס יעזוב כיו"ר, נשיא ומנכ"ל באופן מיידי. מנהל התפעול ג'וזף אייאנלו ישמש כנשיא ומנכ"ל בפועל בזמן שהדירקטוריון יחפש מחליף קבוע", נאמר בהודעת הרשת שפורסמה הערב.

המשא ומתן בנוגע לתנאי עזיבתו של מונבס נכנס להילוך גבוה בעקבות דיווח חדש שפורסם הבוקר בכתב העת ניו יורקר, בו פורטו האשמותיהן של שש נשים בנוגע לעבירות מין שביצע לכאורה בשנות ה-80' וה-90' של המאה הקודמת. נכון לרגע זה, לפחות 12 נשים מאשימות את מונבס בהתנהגות לא-הולמת כלפיהן.


רצתה לאחד מחדש את CBS עם ויאקום. בעלת השליטה, שארי רדסטון (צילום: מרקו גרוב, וראייטי)

מונבס הופך בזאת למנהל הבכיר  ביותר בתעשיית הבידור שהקריירה שלו מתרסקת בשל האשמות בתקיפה מינית. הוא כבר היה במגעים עם הדירקטוריון של CBS לגבי עזיבה, אולם סדרת תחקירים של הכתב רונאן פארו בניו יורקר האיצו את התהליך. בכתבות הביא פארו את חוויותיהן של נשים שעבדו בצמוד למונבס, אשר תיארו כיצד דרש מהן עיסויים ומין אוראלי, הטיח אותן בקיר כשחלקו על דעתו המקצועית, נישק אותן בכוח ועוד ועוד.

החשיפה לגבי מונבס מגיעה במקביל למאבק איתנים בין דירקטוריון החברה לבעלי מניות השליטה שלה, בני משפחת רדסטון. על פי הסדר מקביל, ימונו לדירקטוריון שישה חברים חדשים, רובם חסרי קשר למשפחה, השולטת ב-80 אחוזים ממניות ההצבעה של החברה. שארי רדסטון, בתו של המייסד סאמנר, מבקשת לאחד בחזרה את CBS עם חברת האם ויאקום, אולם הדירקטוריון מתנגד לכך מחשש שערוצי הכבלים המיושנים של ויאקום (MTV, קומדי סנטרל) יגררו את ביצועי החברה המאוחדת כלפי מטה.

במהלך הכתבות על מונבס בשבועות האחרונים התברר עוד פרט מעניין. זוכרים את ג'נט ג'קסון - פעם הזמרת הלוהטת בעולם, שנעלמה מהבמה בפתאומיות לאחר פרשת הפטמה החשופה (שלא באמת היתה חשופה) בסופרבול? שהקריירה שלה חוסלה בעוד זו של שותפה ל"פשע", ג'סטין טימברלייק, כמעט שלא נפגעה?


זוכרים את זה? הקריירה של הגבר הלבן לא נפגעה. של האישה השחורה נמחקה - בהוראת המנכ"ל המטריד מינית (צילום: דונלד מיראל, גטי)


ובכן, מתברר שמונבס הוא זה שהיה אחראי לכך. הסיבה? אמנם ג'קסון התנצלה על הפרשה, אולם בניגוד לטימברלייק, לא התנצלה בפניו אישית, בדמעות ובהתרפסות, ובתגובה הורה מונבס - שנפשו המוסרית לא יכלה לשאת את החרפה - לערוצי המוזיקה של אימפריית ויאקום-CBS (אז ישות מאוחדת, שכללה הן את MTV והן את VH1, כמו גם ערוצי רדיו רבים) שלא לשדר את שיריה.

על פי ההסדר החדש, משפחת סאמנר מתחייבת שלא לנסות לאחד את שתי החברות במשך שנתיים לפחות, ואילו הדירקטוריון המחודש של CBS רשאי לחפש רוכשים אחרים לחברה - סעיף שכמוהו כתליית שלט "למכירה" בפתח בניין CBS בניו יורק. כל המקשרת את החשיפות על התנהגותו הדוחה למאבק האיתנים העסקי הזה, עושה זאת על אחריותה בלבד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE