הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תביעה בניו יורק: מנהל בי"ס ממוצא היספני מפטר באופן שיטתי מורים יהודים
מספר תביעות הוגשו כנגד מנואל אורנה, מנהל High School of Art and Design, בטענה שהפר את זכויות המורים שוב ושוב. מעבר לכך שסירב להעניק יום חופש למורים יהודים במהלך יום הכיפורים, הוא "המציא בעיות משמעת ובדה תלונות כנגד המורים כדי לזרז את הוצאתם מהמקום"

מנהל בית ספר ממוצא היספני מפטר באופן סדרתי מורים יהודים מבוגרים מהמוסד הלימודי במידטאון של ניו ורק, כך טוענים עמיתיו לשעבר בתביעה שהגישו נגדו. "אני חושב שהוא שונא אותנו", אמר פיטר כהן, מורה לשעבר ב-High School of Art and Design, כאשר נשאל על המנהל, מנואל אורנה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"שם לו למטרה להיפטר ממספר מורים יהודים", כך נטען על מנואל אורנה, מנהל בית הספר


מורה אחר, טוד יאנג, הגיש את התביעה לבית המשפט הפדרלי במנהטן ובה טען שאורנה, אדם ממוצא דומיניקני, החל בתוכנית להחלפה המונית של חברי הסגל לאחר שנכנס לתפקידו בשנת 2016. לדבריו, אורנה "המציא בעיות משמעת ובדה תלונות כנגד המורים כדי לזרז את הוצאתם מהמקום. מאז הגיע לבית הספר, הוא שם לו למטרה להיפטר ממספר מורים יהודים", כלשון התביעה.

אך מסתבר שלא רק המורים היהודים הפכו למטרה: "אורנה אף חיפש להיפטר מהמורים הלבנים כדי לפנות מקום למורים היספנים", נכתב בתביעה. תביעה נוספת הוגשה נגדו בטענה שלא העניק חופש ביום כיפור למורים יהודים. 

כהן, שכבר הספיק לפרוש לגמלאות מאז, טוען שאורנה הנחיל אוויר של פחד: "מצב הרוח בקרב הצוות הוא נמוך ביותר. תלונות המורים לאיגודים מקצועיים לא הועילו", לדבריו.


בית הספר "High School of Art and Design" במנהטן (צילום: וויקיקומנס)


תביעה נוספת הוגשה ע"י גרגורי אגוסטו, מי שבעבר היה נציג ארגון המורים במוסד. הוא טוען שאורנה הפר את זכויות המורים על בסיס כמעט יומי, אך גורמים בבית הספר דווקא יצאו להגנת המנהל. נציג ועד ההורים של המוסד טוען שמדובר במנהל פופולארי ואהוב, והתביעות הן חסרות כל בסיס.

דאגלס כהן, דובר משרד החינוך, אמר שמשרדו לוקח ברצינות את הטענות וחקירה בעניין נפתחה. אורנה וארגון המורים סירבו להגיב לידיעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE