הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוריקן פלורנס צפויה להלום בחופי ארה"ב בעוצמה של קטגוריה 4 בליל חמישי או בוקר שישי
הסופה, שצפויה להיות העזה ביותר שמכה בחופי צפון ארה"ב זה עשורים רבים, צוברת עוצמה בים הקאריבי ומתקדמת לעבר המדינות המרכז-אטלנטיות. מושלי וירג'יניה ודרום וצפון קרוליינה הכריזו על מצב חירום ופנו לנשיא בבקשה שיכריז על מצב חירום פדרלי. מיליון אנשים המתגוררים סמוך לחוף כבר צוו להתפנות

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



חנויות מכולת מצטיידות בכמויות עתק של לחם ומים, וחנויות לציוד בניין מוכרות הרבה לוחות דיקט וגנרטורים באזור ה"מיד-אטלנטיק" בעת שהקהילות בצפון קרוליינה ובמדינות הסמוכות מתכוננות למהלומה עזה של הוריקן פלורנס, מאוחר יותר השבוע.


מבט מן החלל. גודלה של הסופה שווה לזה של צפון-קרוליינה (צילום: צ'רלסטון פוסט אנד קורייר)


שירות מזג האוויר הלאומי העלה היום (שני) בצהריים, שעון החוף המזרחי, את פלורנס להוריקן בקטגוריה 4, מונח שפירושו שהוא מסוגל לגרום לנזק "קטסטרופלי". לפלרונס יש כעת רוחות בעלות מהירות מתמשכות מקסימליות של 130 מייל לשעה, לדברי המרכז.

הסופה צפויה להתחזק עוד בעת שהסופה פלורנס נעה לעבר צפון ודרום קרוליינה, שם היא עלולה לחולל אסון בתור הסופה העזה ביותר שמכה באזור מזה שלושה עשורים לפחות, ועל פי מדדים מסוימים, הסופה החזקה ביותר שמכה מצפון לפלורידה בהיסטוריה המתועדת.

באיי האטראס שמול חופי צפון קרוליינה הוצא צו פינוי חובה החל מהיום בצהריים. מרכז ההוריקנים הלאומי מצפה שהוריקן פלורנס תכה בחופי צפון קרוליינה בליל חמישי או השכם בבוקר שישי. גלים בגובה 15 רגל (4.5 מטרים) עלולים להכות בחוף. הסופה צפויה להיחלש בעודה נעה מערבה על פני היבשה, תוך שהיא שופכת 20 אינץ' (כחצי מטר) של גשם באזורים מסוימים. בדרום קרוליינה הנרי מקמאסטר הורה לתושבי קהילות החוף במדינתו להתפנות, דבר המביא את מספר האנשים שצוו להימלט מפני איתני הטבע למיליון.


נתיב הסופה הצפוי ועוצמתה בכל "תחנה" (צילום: WPET-CBS)


פלורנס היתה כ-575 מייל מדרום מזרח לאי ברמודה נכון להיום בצהריים, שעון החוף המזרחי, או כ-1,230 מייל מקייפ פיר שבצפון קרוליינה. על פי מרכז ההוריקנים הלאומי, הסופה נעה במהירות של 13 מייל לשעה. עין הסופה צפויה לחלוף בין ברמודה לאיי הבהאמה במהלך יום שלישי ורביעי ולהתקרב לחופי ארה"ב ביום חמישי כהוריקן בקטגוריה 3 או יותר. "ישנה סכנה גוברת של אירועים מסכני-חיים כתוצאה מפלורנס: גאות סופה בחוף, הצפות מים מתוקים כתוצאה מגשמים עזים וממושכים במיוחד בפנים הארץ, ורוחות הרסניות בעוצמת הוריקן", לשון הודעת מרכז ההוריקנים, אשר הזהיר את תושבי אזורי החוף ופנים הארץ מדרום קרוליינה ועד דלאוור לעקוב היטב אחר התקדמות הסופה ולוודא שיש להם תוכנית להתמודדות עם הסופה.

מושלי וירג'יניה, צפון קרוליינה ודרום קרוליינה כבר הכריזו על מצב חירום. "אנחנו מתכוננים לגרוע מכל, וכמובן מקווים לטוב מכל", אמר מושל דרום קרוליינה, הנרי מקמאסטר, והוסיף כי מצב החירום עליו הכריז יאפשר לסוכנויות המדינה לשנע משאבים במהירות לאזורי החוף הצפויים להיפגע. המדינה גם החלה לאכוף חוק נגד הפקעת מחירים.

מקמאסטר ומושל צפון קרוליינה, רוי קופר, פנו לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבקשה להכריז על מצב חירום פדרלי. הכרזה כזו תעניק למדינות הנפגעות זכאות להחזר על הוצאות מסוימות מן הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA).

קופר הודיע לתושביו להתכונן להישאר ללא חשמל למשך זמן-מה. "צפון קרוליינה לוקחת את הוריקן פלורנס ברצינות, ואתם צריכים לעשות את אותו הדבר", אמר המושל. לדבריו, הוא מצפה שקהילות חוף אחרות במדינה יוציאו אף הם צווי פינוי, בעקבות מחוז דייר. מוקדם יותר ביטל קופר הגבלות תנועה מסוימות בכדי לאפשר לחקלאים לקצור ולשנע את היבולים שלהם במהירות לפני הסופה. המושל קרא לתושבים ללמוד את נתיבי הפינוי שלהם ולוודא שכלי הרכב שלהם מלאים בדלק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE