הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארצות הברית מתייחדת עם זכר קרבנות פיגועי 9/11
דונלד טראמפ ורעייתו הגיעו לטקס הזכרון לטיסה 93 בפנסילבניה; בניו יורק החלה הקראת השמות המסורתית באזור מרכז הסחר העולמי. סגן הניא מייק פנס ומזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס משתתפים בטקס הזכרון בפנטגון

17 שנים אחרי: שורת טקסי זכרון מתקיימת בשעה זו לזכר קרבנות מתקפת הטרור הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית. יום הזכרון החל בדקת דומיה בשעה 9:37 שעון ניו יורק, השעה בה החלה המתקפה ב-2001.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המגדלים בשעת המתקפה. צילום: GettyImages


באזור מרכז הסחר העולמי בניו יורק מקריאים בשעה זו את שמות הקרבנות שנהרגו לאחר ששני מטוסים רוסקו לתוך מגדלי התאומים בהפרש של פחות מעשרים דקות זה מזה. בפנסילבניה נערך טקס זכרון לקרבנות טיסה 93 שיועדה להתרסק ביעד אסטרטגי אך בזכות תושיית וגבורת נוסעיה התרסקה בשדה פתוח.

דונלד טראמפ ורעייתו נוכחים בטקס שנערך סמוך לעיירה שנקסוויל בפנסילבניה, שם נחנך ביום ראשון האחרון "מגדל הקולות" לזכר הקרבנות. במגדל, 93 רגל גובהו, הוצבו 40 פעמוני רוח המייצגים את קולותיהם של 40 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על הטיסה. 



מגדל הקולות בשנקסוויל, פנסילבניה. צילום: AFP Photo


לפני יומיים חתם טראמפ על הכרזה על ה-11 בספטמבר השנה כ "יום הפטריוטים". בהכרזתו כתב טראמפ: "ביום הפטריוטים אנו מכבדים את זכרם של כמעט 3,000 חיים יקרים שאיבדנו ב-11 בספטמבר 2001, ושל כל גיבור שנתן את חייו מאז אותו יום כדי להגן על חיינו וחירותנו. אנחנו ניצבים היום יחד כדי לזכור את האמת הנצחית הזו: כשאמריקה מאוחדת, אין כוח בעולם שיכול לשבור אותנו. הערכים שלנו מחזיקים מעמד, האנשים שלנו משגשגים, האומה שלנו מנצלת, וזכרם של אהובינו לא דוהה".

סגן הנשיא מייק פנס ומזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס משתתפים בטקס שמתקיים במטה משרד ההגנה שבבניין הפנטגון בארלינגטון, וירג'יניה. הבניין הותקף בשעות הבוקר של אותו יום כאשר טיסה 77 של אמריקן איירליינס מוושינגטון ללוס אנג'לס רוסקה באגף המערבי של הבניין. כל נוסעי המטוס נהרגו ועמם למעלה מ-120 אזרחים ואנשי צבא שהיו באותה עת בבניין.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE