הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחיר הטרור: למעלה מטריליון דולר וחצי הוצאו על המלחמה באפגניסטן, עיראק וסוריה
ב-17 השנים שמאז מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר הוציאה ארצות הברית סכומי עתק על לחימה במזרח התיכון ואסיה. כ-14 אלף אמריקאים עדיין שוהים באפגניסטן. מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס ביקר במדינה בשבוע שעבר במסגרת שיחות פיוס עם טאליבאן

ארצות הברית הוציאה למעלה מטריליון וחצי דולר על מלחמות באפגניסטן, עיראק וסוריה מאז מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר, כך עולה מדו"ח חדש של מחלקת ההגנה. המבצעים הצבאיים שעדיין נמשכים – מבצע "זקיף החירות" באפגניסטן, מבצע "נחישות פנימית" בעיראק וסוריה ומבצע "נשר אציל" למשימות בטחון לאומי בארצות הברית וקנדה – אחראיים ל-185.5 מיליארד דולר מתוך הסכום.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס מגיע לקאבול, אפגניסטן. צילום: אמנדה מסיאס, CNBC


על פי הדו"ח, המבצע באפגניסטן גורם להוצאה הכבדה ביותר מתוך השלושה. הכסף משמש למימון אימונים, ציוד, תחזוקה, מזון, לבוש, שירותים רפואיים ותשלום ללוחמים. מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס שביקר באפגניסטן בשבוע שעבר אמר שהוא מקווה כי שיחות השלום עם הטאליבאן יסמנו את קץ המעורבות האמריקאית במדינה שנמשכת כבר 17 שנים.

היה זה הביקור הרביעי של מאטיס באפגניסטן מאז כניסתו לתפקיד. בנוסף אליו, במהלך הקיץ נפגש בכיר במחלקת המדינה עם גורמים רשמיים מטעם טאליבאן בקטאר, בניסיון להניח את היסודות לשיחות שלום רחבות. באפגניסטן שוהים עדיין כ-14 אלף אמריקאים המצויים בלחימה בלתי פוסקת: רק ביום שני האחרון נהרג לוחם אמריקאי וחייל נוסף נפצע במתקפה במזרח המדינה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE