הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל טראמפ מקים לתחייה תיק מתחילת העשור, בוחן אם להגדיר פעילות נגד ישראל כאנטישמיות
במכתב מלפני מספר שבועות, שנחשף רק כעת, מורה עוזר שרת החינוך לפתוח מחדש תלונה של ארגון ציוני מאוניברסיטת ראגטרס משנת 2011, לפיו בכך שאיפשר את קיומה של הפגנה פרו-פלסטינית, יצר המוסד "סביבה עוינת" לסטודנטים יהודים. ממשל אובמה בדק את התלונה וקבע כי אין בה ממש

ממשל טראמפ פותח מחדש תביעה על אפליה שהוגשה בידי ארגון סטודנטים ציוני באוניברסיטת ראטגרס, אשר טען כי הנהלת המוסד אפשר את יצירתה של סביבה עוינת לתלמידים יהודים. במכתב שנשלח לפני שבועות אולם נחשף רק כעת אומר עוזר שרת החינוך לזכויות אזרח, קנת' מרקוס, כי הממשל יבחן מחדש את הטענה כי הפגנה פרו-פלסטינית שהתקיימה בקמפוס ב-2011 היוותה למעשה אפליה נגד סטודנטים יהודים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנה פרו-פלסטינית באוניברסיטת נורת'ווסטרן (צילום: סטפן סאבולה, AP)


על פי דיווח של הניו יורק טיימס, הבדיקה תכלול גם את האפשרות להגדיר כל מאמץ לקדם חרם והתנתקות מהשקעות בישראל (BDS) כאנטישמיות. את התלונה המקורית על ההפגנה בראטגרס סגר משרד החינוך של ממשל אובמה את התיק לאחר שמצא כי הפגנה נגד מדיניות של מדינה (נגיד, איראן, רוסיה, סין...או ישראל) אינה בגדר פגיעה בזכויות האזרח של סטודנטים שמוצאם ממדינה זו.

על פי דיווח של האתר פוליטיקו, במכתבו של מרקוס נאמר כי משרד החינוך יבקש כעת לקבוע "הגדרה מעשית" של אנטישמיות ש"משמשת באופן נרחב בידי סוכנויות ממשלתיות". תנועות יהודיות שמרניות מבקשות זה זמן רב להגדיר הפגנות נגד ישראל כאנטישמיות. דוברת של אוניברסיטת ראטגרס מסרה כי המוסד "כמו תמיד, ישתף פעולה עם משרד החינוך אם זה יבקש לסקור מחדש את ההחלטה".


"כמו תמיד, נשתף פעולה"


זה אינו המקרה היחיד שבו ביקורת על ישראל נתפשת (לפחות על ידי אנשים מסוימים) כפוגענית כלפי יהודים באשר הם. ביוני האחרון נפתחה חקירה נגד סטודנטי באוניברסיטה העירונית של ניו יורק (CUNY), לאחר שהגיבה בתוקפנות על פוסט בשרת הפנימי של האוניברסיטה בנוגע למלגות לימודים בישראל, ושאל אם מדובר ב"מזימה ציונית" ואם יש מלגות ללמוד גם בפלסטין, וחתם בקריאה "לשחרר את פלסטין!" בסופו של הליך קפקאי-משהו נמצא שגם במקרה זה, למרות שהבחור יצא חמור גם לדעת סטודנטים שמאלנים רבים התומכים בזכויות לפלסטינים, הוא לא עבר על החוקים נגד הטרדה על רקע מוצא.

וכמובן שאת ההחלטה של משרד החינוך יש לראות גם היא כחלק ממגמה שבה ממשל טראמפ מפגין עוינות דווקא כלפי הפלג בחברה הפלסטינית שעודנו מחויב לרעיון שתי המדינות. השבוע סגר טראמפ את הנציגות של אש"ף (הפלג השולט ברשות הפלסטינית, כידוע), בוושינגטון. הפלסטינים נאלצו במקום זאת לפתוח נציגות בתוך משרדי הליגה הערבית בבירת ארה"ב, והודו במפורש: "אנחנו במצב של עימות עם ארה"ב".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE