הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קנדה משהה את השיחות בעניין הסכם נאפט"א:" יש עוד עבודה לעשות"
שרת החוץ הקנדית כריסטיה פרילנד הייתה אמורה להיפגש היום עם נציג הסחר בממשל האמריקאי, רוברט לייטיזר אך סיכמה עימו אתמול על דחיית הפגישה מאחר והיא סבורה כי יש עוד עבודה לעשות טרם יוכלו הצדדים לחדש את השיחות בנושא חידוש ההסכם

על אף שהדד ליין שהציב הנשיא טראמפ לחידוש הסכם נאפט"א כבר עבר, הצדדים עדיין לא הגיעו להסכם אך לפחות בינתיים, לא נראה כי נשיא ארה"ב יעשה צעד מרחיק לכת. השיחות בין ארה"ב לקנדה בעניין חידוש הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה היו אמורות להימשך היום, אך בקנדה העדיפו לדחות את השיחות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בטוחה כי בסופו של דבר יהיה הסכם עם ארה"ב. כריסטיה פרילנד (צילום: CP)


שרת החוץ הקנדית, כריסטיה פרילנד הודיעה לנציג הסחר של ממשלת ארה"ב, רוברט לייטיזר כי היא מעדיפה שהשניים לא ייפגשו היום מכיוון שלדעתה יש עוד עבודה שצריך לעשות לפני שיהיה ניתן לחדש את השיחות. "החלטנו שכדי לנהל עוד שיחה פרודוקטיבית, יהיה מוטב לתת לנציגים שלמו זמן לנהל שיחות טכניות", הסבירה השרה את הדחייה.

הדחייה הזו גורמת לעיכוב בהסכם הסחר לאחר שמקסיקו כבר חתמה עם ארה"ב על הסכם חדש אך קנדה ממאנת לעשות זאת בינתיים כאשר בתחילת החודש ציינה פרילנד כי קנדה "מצפה לעסקה טובה, לא סתם עסקה. אנחנו עדיין לא שם". אתמול שידרה פרילנד מעט יותר אופטימיות כאשר נשאלה האם לדעתה השיחות יגיעו למבוי סתום והשיבה: "לחלוטין לא".


ארה"ב ומקסיקו חתמו על הסכם חדש אך עדיין מחכות לקנדה (צילום: רויטרס)


מי ששידר פחות אופטימיות בעניין היה ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו שציין במהלך פגישה של המפלגה הליברלית בססקטון כי הוא מעדיף שלא יהיה הסכם סחר בכלל מאשר שיהיה הסכם רע עבור קנדה.

הנשיא טראמפ כבר איים לסלק את קנדה מהסכם הסחר במידה והיא לא תסכים לויתורים שהוא מבקש כאשר בין המחלוקות שעדיין קיימות בין הצדדים ישנה דרישה אמריקאית לגישה פתוחה יותר לשוק מוצרי החלב הקנדים ומחלוקת בעניין תעשיית הרכב בה כל צד עדיין מסרב להרפות מעמדתו. חלק מנציגי הממשל בקנדה לא לוקחים ברצינות רבה מדי את האיום של טראמפ וטוענים כי אין לו סמכות חוקים לפרק את ההסכם שנחתם לראשונה בשנת 1994.

בעוד שפרילנד ויתרה על הפגישה עם רוברט לייטיזר, מי שכן יגיעו לוושינגטון יהיו מנהל המשא ומתן הקנדי ושגריר קנדה בארה"ב שינסו לקדם את השיחות. בעניין הזמן שנותר להשלמת ההסכם, לא ברור כמה זמן נותר לאחר שהדד ליין של הנשיא טראמפ כבר חלף וגם כאשר נשאלה בעניין שרת החוץ הקנדית היא לא השיבה ישירות לעניין ורק אמרה כי קנדה מתמקדת בהשגת הסכם טוב.


רוצה להיות מוכן למצב בו קנדה תישאר מחוץ להסכם. שר החוץ המקסיקני אילדפונסו גוואחרדו (צילום: רויטרס)


הקנדים טוענים כי ייקחו את כל הזמן הדרוש להשגת הסכם, לפי מקור בכיר המקורב לעניין שסירב להזדהות עקב הרגישות של נושא הסכם הסחר ואמר: "אני מצפה שיהיו עוד כמה דיונים בנושא, זה לא ייפתר ביום אחד".

במקביל להתפתחות אתמול בין ארה"ב לקנדה, הצלע השלישית בהסכם, מקסיקו הודיעה באמצעות שר האוצר אילדפונסו גוואחרדו כי בעוד השיחות בין וושינגטון לקנדה נמשכות, מקסיקו צריכה להיות מוכנה לרדוף אחר הסכם סחר דו צדדי עם ארה"ב במידה וקנדה תישאר בחוץ. גוואחרדו הדגיש מנגד כי מקסיקו עדיין תעדיף שגם קנדה תהיה כלולה מאחר והיא "נכס חשוב" להסכם הסחר.




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE