הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת בחירות האמצע: איך תבחרו במועמד הנכון? ומה חושבים המועמדים שלכם על ישראל?
AMERICAN JEWISH CONGRESS, הקונגרס היהודי האמריקאי, משיק מרכז מידע על המועמדים לסנאט. באמצעות מפה אינטראקטיבית וממשק ידידותי למשתמש תוכלו לקבל מידע במקום אחד ובאמצעותו לייצר החלטה מושכלת יותר בבחירות לסנאט 2018. "קריטי שקהילות שונות ברחבי ארה"ב ייקחו עמדה כנגד אנטישמיות, מילולית ופיזית וזאת באמצעות הבחירות לסנאט"

היום (חמישי) הושק "המדריך לבוחר היהודי", אתר המרכז מידע על כלל המועמדים לסנאט בנושאים הנוגעים לישראל ולקהילה היהודית. לקראת הבחירות לסנאט, הקונגרס היהודי האמריקאי (American Jewish Congress) משיק את האתר שיכלול במקום אחד את כל המידע הרלוונטי למצביע היהודי לקראת הבחירות שיערכו ב- 6 בנובמבר. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


J. Scott Applewhite, AP - הסנאט האמריקאי


האתר מנגיש את עמדותיהם של המועמדים לסנאט בקטגוריות שונות והצעות חוק הקשורות ליהודים ולישראל. אם תרצו לדעת מה עמדות המועמדים לסנאט בניו יורק או המועמדות בוושינגטון לגבי נושאים שונים כמו העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, תמיכה או התנגדות לתוכנית הגרעין האיראנית, חקיקה כנגד הבי.די.אס או אפילו מה עמדתם בנוגע לתפילה דתית בבתי ספר בארה"ב, תוכלו בכמה קליקים פשוטים להגיע למידע המבוקש. המידע מוצג באמצעות מפה אינטראקטיבית וממשק ידידותי למשתמש. מרכז המידע מאפשר לאזרחי ארה"ב, יהודים ולא יהודים ואף קבוצות פרו-ישראליות, לקבל את המידע במקום אחד ובאמצעותו לייצר החלטה מושכלת יותר בבחירות לסנאט 2018.


מתוך אתר האינטרנט של AJC, מרכז המידע לבוחר


הקונגרס היהודי האמריקאי הוא אחד מהארגונים היהודיים הוותיקים והמכובדים בארה"ב, אשר מציין השנה 100 שנים להיווסדו. ההחלטה להשיק את האתר נולדה כחלק מחזון רחב של בניית השפעה במסדרונות של וושינגטון וירושלים כדי לסייע לקהילה היהודית בארה"ב וישראל. מאז הקמת הארגון, הוא נודע בפעילות היום יומית שלו למען הקהילה היהודית ולמען ישראל. אתר המידע הוא אחד מיני פעילויות רבות, הכוללות את מועדון ה-500. מועדון שיוצר שיחות ועידה ומפגשים המנגישים את מקבלי ההחלטות בוושינגטון וירושלים לקהילה היהודית, כנס ראשי הערים הבינלאומי במסגרתו הארגון מביא לישראל למעלה מ- 30 ראשי ערים מרחבי העולם להכיר טכנולוגיות ישראליות, קמפיינים ארציים ופעילות נגד תנועת החרם העולמית נגד ישראל ועוד.

הבחירות בשנת 2018 מהוות נקודה מכריעה בכיוונה של ארה"ב בשנים הקרובות. מסקר של מכון Political Intelligence, שנערך לאחרונה, 27 אחוזים מהמצביעים במדינתם מצביעים לפי שיקולים כלכליים, 21% משיקולים ביטחוניים, 17% מבססים את החלטתם לפי מדיניות של רווחה ובריאות. מממצאים של סקר נוסף של מכון פיו (Pew) עולה שהבחירות הקרובות יהוו מבחן מכריע לשביעות רצון האזרחים מהנשיא דונלד טראמפ. עם זאת, נושא אחד נראה שנשכח – מה המועמדים לסנאט של אחרי נובמבר 2018 חושבים על ישראל?


נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ וראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו ( AP PHOTO/EVAN VUCCI, FILE)


נשיא הקונגרס, ג'ק רוזן אמר כי "אנחנו נמצאים בעיצומו של עליית השיח האלים והאלימות הפיזית בעקבות עליית האנטישמיות. קריטי שקהילות שונות ברחבי ארה"ב ייקחו עמדה כנגד אנטישמיות, מילולית ופיזית. אחת הדרכים למגר תופעה זו בחברה דמוקרטית היא על ידי בחירות, ואנחנו מאמינים שבוחר שיודע יותר מקבל החלטה רציונאלית יותר - הקהילה היהודית צריכה להישאר מאוחדת וחזקה. השירות שאנחנו נותנים לקהילה היא כדי שיוכלו לבחור את האנשים הנכונים לסנאט".



נשיא הקונגרס היהודי אמריקאי, ג'ק רוזן 


חלק נוסף מעניין שמספק מרכז המידע כולל בתוכו רשימת מועמדים פדרליים לבית הנבחרים (House of Representatives) שנחשבים כפחות אוהדים את קהילה היהודית. כאלו, שלדעת הקונגרס היהודי האמריקאי, בחירה בהם פוגעת בערכים חברתיים ובמאבק כנגד גילויי האנטישמיות. דן שחורי, מנכ"ל הקונגרס הוסיף כי "לסנאטורים יש השפעה ישירה על עתידה של ישראל – הם קובעים את גובה הסיוע הכספי לישראל, הם אחראים על חקיקה כנגד הבי.די.אס, תכנית הגרעין האיראנית ועוד. עלינו לדאוג כי האנשים הנכונים ייבחרו לתפקיד".

ניתן למצוא את המדריך לבוחר היהודי, במלואו, כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE