הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פול מנאפורט הודה בשני סעיפים של קשירת קשר וישתף פעולה עם חקירת התובע המיוחד רוברט מולר
התובעים במשפט השני של יועץ הקמפיין של דונלד טראמפ לשעבר אישרו כי הגיעו להסדר טיעון עם הנאשם, במסגרתו יודה בסעיף אחד של קשירת קשר וסעיף נוסף של קשירת קשר לשיבוש הליכים. הממשל יחרים ארבעה מבתיו וכן חשבונות בנק

פול מנאפורט שעמד בראש הקמפיין של דונלד טראמפ בבחירות 2016 הודה בשני סעיפים של קשירת קשר במסגרת עסקת טיעון עם התובעים במשפטו השני. התביעה עדכנה את בית המשפט כי מנאפורט הודה בסעיפים מופחתים וישתף פעולה עם חקירת התובע המיוחד רוברט מולר לבחינת המעורבות הזרה בבחירות. האישומים שהושמטו מכתב התביעה נגד מנאפורט במסגרת עסקת הטיעון כוללים חמישה סעיפים של הלבנת הון והפרת חוקי שקיפות במסגרת לובינג.

בשלב זה לא ברור איזה מידע ימסור מנאפורט למולר וכיצד תשפיע עדותו על החקירה המיוחדת, שבוחנת חשד למעורבות רוסית בבחירות והטייתן לטובת מועמדותו של טראמפ, כמו גם את מידת מעורבותו האישית של טראמפ ושיתוף הפעולה שלו עם הרוסים. עורך דינו האישי של טראמפ, רודי ג'וליאני, מסר בתגובה ראשונית: "פעם נוספת חקירה מסתיימת בעסקת טיעון שלא קשורה לנשיא דונלד טראמפ או לקמפיין של טראמפ. הסיבה: הנשיא לא עשה שום דבר לא בסדר ופול מנאפורט יספר את האמת". דקות לאחר מכן שוחררה הצהרה מתוקנת ובה הושמט המשפט לפיו מנאפורט יספר את האמת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מודה באשמה מופחתת (צילום: גטי אימג'ס)


מנאפורט הורשע בחודש שעבר בבית משפט בוירג'יניה בשמונה סעיפי הונאה: חמישה סעיפי הונאת מס, שני סעיפי הונאת בנקים וסעיף אחד של הסתרת חשבון בנק זר. העונש המצטבר על הסעיפים הללו יכול לגרום לבן ה-69 לסיים את חייו בכלא עם עונש מאסר של עשרות שנים.

החלק השני של המשפט צפוי היה להיערך בהמשך החודש בוושינגטון ולכלול שבעה סעיפים נוספים נגד מנאפורט הכוללים הלבנת הון, אי הרשמה כסוכן זר ושיבוש הליכי משפט. במשפט זה תכננו התובעים להציג ראיות שמנאפורט ושותפו העסקי קונסטנטין קילימניק, חיפשו לשבש את חקירתו של רוברט מולר בעניין ההתערבות הרוסית. הממשלה טוענת כי מנאפורט וקילימניק, המקושר היטב לפי טענותיהם לשירותי המודיעין של רוסיה, ניסו לחסום עדות של שני אנשים בחקירה. עסקת הטיעון שנחתמה היום תחסוך ממנאפורט את המשפט החדש וכן עשויה לקצר משמעותית את גזר הדין הצפוי בתיקים אלו.

מנאפורט וסנגוריו הבכירים נפגשו אתמול לדיון שארך כארבע שעות עם צוות מיוחד של תובעים העוסקים בחקירה המתמשכת של רוברט מולר. 


ליד האיש שעדיין יכול להעניק לו חנינה נשיאותית (צילום: גטי אימג'ס)


מנאפורט נמצא בכלא בחודשים האחרונים לאחר שהואשם בהדחת עדים והוא ממתין שם להחלטה בעניינו שכנראה תשאיר אותו בכלא, השאלה היא לכמה זמן. בעוד שהסעיפים שכבר הואשם בהם יכולים לזכות אותו בכ-80 שנים בכלא, הערכות רבות גורסות כי העונש שלו יהיה נמוך בהרבה, כשבע שנים בלבד.


רוברט מולר. יקב ממנאפורט מידע בתמורת לעסקת הטיעון (צילום: AP)


התובעים טוענים כי הניסיונות החוזרים ונשנים של השניים התרחשו כאשר מנאפורט היה עדיין במעצר בית כחלק מתנאי השחרור שלו במשפט בוירג'יניה אך שבוע לאחר שהוגשו נגדו האשמות של שיבוש הליכי משפט בחודש יוני, הערבות שלו בוטלה והוא נכנס לכלא שם הוא נשאר עד היום בהמתנה לגזר הדין הסופי בעניינו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE