הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נפילה חופשית: גולדמן זאקס לא מצליחים להתאושש
בנק ההשקעות הענקי מציג כמה נתונים לא מחמיאים בכלל כולל רצף של 11 שבועות בהם המניה שלו צונחת, הרצף השלילי ביותר מזה קרוב ל-20 שנה. מי אמור להציל את הספינה? DJ D-Sol

בגולדמן-זקס שוברים את הראש איך לצאת מהתקופה הרעה שעוברת עליהם, תקופה שמציבה את מנית הבנק במקום השני הגרוע ביותר במדד דאו ג'ונס השנה. בנוסף לכך המניות של בנק ההשקעות נמצאות צניחה חופשית ולא עוצרות כבר 11 שבועות ברציפות, רצף ההפסדים הגרוע ביותר מאז שהחברה הפכה לציבורית והונפקה בבורסה במאי 1999.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המניה השנייה הגרועה ביותר עד כה במדד הדאו ג'ונס 2018 (צילום: בלומברג)


הדעיכה הזו גרמה לגולדמן-זקס לאבד 6% מערך השוק שלו ובעיקר גרמה למנכ"ל הנכנס דיוויד סולומון, הרבה כאבי ראש. סולומון, בנקאי השקעות ודי ג'יי לא רע בכלל בלילה יקווה למשוך תשומת לב חיובית למותג ולמשוך אותו למעלה כאשר יחליף את המנכ"ל המכהן לויד בלקנפיין ב-1 לאוקטובר.

המשימה של סולומון (או DJ D-Sol אם תרצו) להיכנס לנעליו של בלקנפיין לא תהיה קלה לאחר שהמנכ"ל היוצא רשם בעברו הישגים לא מבוטלים כגון ניהול נכון בזמן המשבר הכלכלי הגדול של 2008 ואף הוביל מהלכים חשובים במשק כולו.


המנכ"ל החדש בעבודה היותר רצינית שלו, די ג'יי (צילום: Crowd Records)


סולומון כבר החל להטביע את חותמו עם שינויים פרסונליים בצמרת הבנק כאשר הודיע על החלפתו של סמנכ"ל הכספים מרטין צ'אבז במנהל בנק הצרכנים של גולדמן-זקב, סטפן שר וגם מינה את מי שהיה יד ימינו במשך שנים רבות, ג'ון וולדרון לנשיא וסמנכ"ל התפעול של החברה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE