הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורנס: עשרות אנשים נזקקו לפינוי, מאות אלפים ללא חשמל
מים החלו לחדור למקלט במחוז ניו הנובר בצפון קרוליינה, חלקי בניינים מתעופפים באוויר. עוצר הוכרז במחוז משעה 10 בלילה עד שש בבוקר. אפל הודיעה על תרומה של מיליון דולר לצלב האדום

פלורנס מכה בצפון קרוליינה. ההוריקן הגיע הבוקר לחופי המדינה עם רוחות של 90 מייל לשעה ועלייה מדאיגה של פני הים. הרוחות קרעו בניינים וניתקו את זרם החשמל לכחצי מיליון בתים. העיירה וושינגטון במדינה הוצפה בלמעלה משבעה רגל מים, וזו רק ההתחלה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גובה המים בוושינגטון, צפון קרוליינה (צילום: תמרה קופר)

סוכנות הידיעות AP מדווחת כי עשרות אנשים נזקקו לחילוץ ממוטל שקרס ורבים נוספים שסירבו להתפנות טרם הסופה נאחזים בתקווה שיחולצו. חלקים מבניינים שהתפרקו עפים באוויר אך בשלב זה אין דיווחים על הרוגים. רשת CNN מדווחת כי למקלט הגדול ביותר במחוז ניו הנובר במדינה החלו לדלוף מים וכוחות החילוץ מסייעים לתושבים לעבור לחלקים יבשים יותר שלו. המקלט הוקם בחטיבת הביניים "טראסק" ושוהים בו 236 תושבים. אין כוונה לפנותם למקלט אחר.

הרשויות במחוז ניו הנובר ובעיר ווילמינגטון הכריזו על עוצר לילי שיחל בשעה 22:00 ויסתיים בשש בבוקר. בשעות אלו תאסר שהיית אזרחים בחוץ.

התחזיות מבשרות הרעות צופות שהסופה תמשך עוד שעות ארוכות מאחר שהיא מתקדמת לאט וממשיכה לצבוא עוצמה מהאוקיינוס. פלורנס הגיעה הבוקר בשעה 7:15 (שעון מזרח) לחוף רייטסוויל, לא רחוק מווילמינגטון, כהוריקן בדרגה 1 – חלש יותר מהתחזיות המוקדמות אך עדיין עוצמי ומאיים. רוב הבתים לאורך החוף פונו ומוגנו.


פלורנס כפי שצולמה הבוקר על ידי האסטרונאוט ריקי ארנולד בתחנת החלל בינלאומית


מרכז ההוריקנים הלאומי מעריך שבסופו של דבר הסופה תנוע מערבה ולאחר מכן תעלה צפונה ותשטוף את דרום הרי האפלצ'ים. לקראת אמצע השבוע הבא היא תיחלש ותגיע לצפון מזרח ארצות הברית כסופה טרופית.

בתוך כך, חברת אפל הודיעה על תרומה של מיליון דולר לכוחות הצלב האדום שפועלים באזור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE