הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורנס, יום 1: ארבעה הרוגים, מאות אלפים ללא חשמל
ההוריקן שהכה בעוצמה נמוכה מהצפוי מסיים את יומו הראשון על היבשה לפני שיעמיק מערבה ויפנה צפונה. למעלה מחצי מיליון בתים נותקו מחשמל, עשרות דרכים נחסמו בשל מפולות עצים ובוץ. הנשיא טראמפ יגיע לביקור באזור בשבוע הבא

סופת ההוריקן פלורנס הגיעה הבוקר (שישי) לחופי צפון ודרום קרוליינה כשהיא חלשה מהתחזיות המוקדמות אך עדיין סוערת ומסוכנת. בשעות אחר הצהריים כבר הורד דירוגה מסופת הוריקן דרגה 1 – נמוכה מהדרגה בה החלה את מסעה באוקיינוס האטלנטי לעבר ארצות הברית – לסופה טרופית. הרשויות הזהירו מפני שאננות התושבים שכן גם סופה טרופית יכולה לסכן חיים ולהסב נזק רב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הוריקן "פלורנס" בהגעתה לחופי צפו קרוליינה (צילום: רויטרס)


מוקדם יותר בצהרים אם ובנה הפעוט נהרגו כאשר עץ שעף בסופה נפל על ביתם שברחוב מרסר בצפון מערב ווילמינגטון, כשמונה מייל מחוף רייטסוויל שהיה נקודת הפגיעה הראשונה של הסופה ביבשה.

אישה תושבת המפסטד שבמחוז פנדר בצפון קרוליינה מתה מהתקף לב לאחר שצוותי רפואה לא הספיקו להגיע אליה בזמן בשל דרכים חסומות. לדברי צ'אד מק'יואן, עוזר מנהל המחוז, במוקד 911 התקבלה שיחה על אישה במצוקה לבבית אך הכבישים לביתה היו חסומים בעצים ושיירי מפולת. רכב פינוי שהגיע למקום הצליח לפתוח את הציר אולם עד שצוותי הרפואה הגיעו לביתה היא כבר לא הייתה בחיים.

ממשרד מושל המדינה דווח על אדם נוסף, תושב מחוז לנואר בצפון קרוליינה, שנהרג בעת שניסה לחבר גנרטור.

מותם של הארבעה אירע דווקא לקראת היחלשותה של הסופה, שמוגדרת כעת כהוריקן בדרגה 1 ועתידה להפוך לסופה טרופית בימים הקרובים. תחילה נחזתה הסופה להיות הוריקן בדרגה 4 ואף התקרבה לדרגה 5, אך ביומיים האחרונים נחלשו משבי הרוח שלה. עם זאת, פלורנס עדיין צפויה להמטיר כמויות גדולות של מים ולהעלות את פני הים בערי החוף ולכן עדיין מהווה סיכון גדול.
צוותי משטרה ומכבי אש מכל רחבי ארצות הברית הגיעו לאזור כדי לסייע בפינוי תושבים שנזקקו לכך ובסיוע לתושבים אחרים שנמצאים במקלטים.

אוניברסיטת צפון קרוליינה בצ'אפל היל הודיעה כי תפתח "מגה-מקלט" בשטח הקמפוס שלה, שיצטרף למגה-מקלט שכבר פועל באנדרטת הווטרנים בווינסטון-סיילם. גם ארגוני סיוע אחרים כמו הצלב האדום פועלים באזור, ומוקדם יותר היום הודיע מנכ"ל אפל טים קוק כי החברה תתרום מיליון דולר לארגון.


צוותי יחידת החירום של ניו יורק מסייעים בפינוי תושבים (צילום: יחידת החירום של ניו יורק)

החל משעות הבוקר מסייעים צוותי חילוץ בפינוי תושבים שלא התפנו בעצמם מנתיב הסופה ובסיוע לאחרים שמצויים במקלטים. במקלט הגדול ביותר במחוז ניו הנובר בו נמצאת ווילמינגטון החלו לדלוף מים ושוכניו נדרשו להתמקם מחדש. המקלט הוקם במבנה חטיבת ביניים ומאכלס קרוב ל-250 אנשים. בנוסף אליו, 60 דרי מוטל נזקקו לחילוץ לאחר שגג המבנה קרס. נוסף לכך, למעלה מ-650 אלף אנשים נמצאים ללא חשמל, והרשויות מעריכות כי מספר זה עלול לגדול עד ל-2.5 מיליון אנשים. חברות התשתית שלחו צוותי עובדים ממדינות שכנות לסיוע במאמצי השיקום.

בעיר ניו ברן שבצפון קרוליינה חולצו מאות אנשים על ידי כוחות ההצלה, כך לפי דיווח של מושל המדינה ריי קופר. מוקדם יותר הבוקר עמדה ניו ברן במרכזה של דרמה, כאשר לאחר חילוץ כמאתיים תושבים נותרו עדיין 150 תושבים תקועים בעיר המוצפת. אחת התושבות התקועות שלחה קריאה לעזרה בטוויטר וצייצה כי היא בעליית הגג כאשר מכוניתה מתחת למים וכל ביתה מוצף.

במסיבת עיתונאים שערך בצהרים מושל דרום קרוליינה הנרי מקמאסטר הוא הזהיר בוזזים מפני תגובת רשויות החוק והוסיף שהשפעות פלורנס יורגשו באזור למשך תקופה ארוכה: "זו הולכת להיות תקופה מאתגרת מאוד הסופה תשאר איתנו לפחות עוד יומיים". מקמאסטר הוסיף שעל התושבים להיערך לכך שגשרים יהפכו בלתי עבירים, דרכים יוצפו ומפולות בוץ יקרו והפציר בהם להיות סבלניים: "הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא שחיים בדרום קרוליינה ייפגעו בגלל חוסר סבלנות".


הצפות ברחובות דרום קרוליינה (צילום: AP)


דוברת הבית הלבן שרה סנדרס מסרה בשישי בצהרים כי דונלד טראמפ מתעתד לבקר באזורים שנפגעו מההוריקן, ככל הנראה בשבוע הבא. סנדרס ציינה כי טראמפ יגיע רק לאחר שיהיה ברור שהביקור לא יפגע במאמצי החילוץ והסיוע.


רוחות עזים וגשם כבד לאורך החוף המזרחי של ארה"ב (צילום: רויטרס)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE