הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורנס: מניין ההרוגים עלה ל-11, כ-750 אלף איש מנותקים מחשמל
הסופה הטרופית אמנם מצויה במגמת היחלשות אך ממשיכה לגבות קרבנות; מרכז ההוריקנים מזהיר כי ההצפות תמשכנה עוד ימים רבים, תושבים המתגוררים סמוך לנהרות התבקשו להתפנות

ביום השני לסופה פלורנס שממשיכה להכות בדרום מזרח ארצות הברית עלה מניין ההרוגים ל-12. שלושה תושבי מחוז דאפלין שבצפון קרוליינה טבעו בהצפה מהירה וזרמים חזקים ששטפו את הרחובות, כך דווח ממשרד השריף המחוזי, ובעל ואשה נהרגו בשריפה שפרצה בביתם. מוקדם יותר היום דווח על אשה בת 61 שנהרגה בתאונת דרכים לאחר שהתנגשה עם רכבה בעץ שקרס על הכביש במחוז יוניון בדרום קרוליינה, וששה אלו מצטרפים לחמשת הקרבנות שדווחו אתמול. למעלה ממיליון אנשים מנותקים מחשמל, רובם המוחלט בצפון קרוליינה. עשרות מתושבי העיר ניו ברן במדינה עדיין ממתינים לחילוץ.



הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתנדבים מסייעים בחילוץ ברחובות ניו ברן (צילום: GettyImages)

ניו ברן היא אחת הערים שנפגעו הכי קשה עד כה. ראשת העירייה דנה אאוטלאו מסרה בהצהרה בשבת בבוקר כי 400 מתושבי העיר המוצפת חולצו אתמול וכמאה נוספים עדיין ממתינים לכוחות ההצלה. העיר ממוקמת על ההצטלבות בין הנהרות טרנט ונויז והשילוב של עליית פני הנהרות והגשמים הכבדים הציף כמעט את כולה.

ההרוג החמישי מאתמול הוא תושב מחוז לנואר שבצפון קרוליינה שנפגע כשיצא מביתו לבדוק מה שלום הכלבים שלו ששהו בחוץ. לא דווח מה מצב הכלבים. הרוג זה מצטרף לארבעה הרוגים נוספים מיומה הראשון של פלורנס, בהם אם ותינוקה שנהרגו כשעץ קרס על ביתם בווילמינגטון, צפון קרוליינה. אישה נוספת מתה מהתקף לב לאחר שצוותי רפואה לא הספיקו להגיע אליה בזמן בשל כבישים שנחסמו. אדם נוסף נהרג במחוז לנואר כשהתחשמל בזמן שניסה לחבר גנרטור.

פלורנס נמצאת במגמת היחלשות ככל שהיא נעה מערבה אולם עדיין ממטירה כמויות גדולות של גשם ועל כן ממשיכה להוות סכנה. על פי נתוני החזאים, פלורנס מתקדמת במהירות של שני מייל לשעה לכיוון מערב, הרחק מקו החוף, ורוחותיה מגיעות כעת למהירות של 45 מייל לשעה. 


הצפה בסוואנסבורו, צפון קרוליינה (צילום: AP)


ממרכז ההוריקנים הלאומי נמסר כי עד כה ירדו למעל מ-40 אינץ' גשם בחלקים מצפון ודרום קרוליינה וכי ההצפות תמשכנה עוד ימים רבים. נהר הלאמבר שהגיע הבוקר לסף הצבה עם עליית גובה פני המים למעט יותר מ-12 רגל צפוי לעלות על גדותיו ביום ראשון בבוקר ולהגיע אל מעבר ל-19 רגל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE