הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנכ"ל קרדיט סוויס: נציג רווח של 5-6 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות
טיג'אן תיאם סגר שלוש שנים בתפקיד במהלכן הבנק לא הציג רווח ומכוון להגדלת הרווחים, בין היתר באמצעות פיטורי עובדים ורכישת אג"ח עצמית

מנכ"ל קרדיט סוויס טיג'אן תיאם אומר בראיון שיתפרסם מחר (ראשון) בעיתון בשוויץ כי הבנק מכוון לשורת רווח של 5-6 מיליארד פרנק שוויצי, השווים לסכום דומה בדולרים, בשנתיים הקרובות. תיאם, שסגר לאחרונה שלוש שנים בתפקיד המנכ"ל במהלכן הבנק לא הציג רווח, אומר שהבנק השאיר את השנים הקשות מאחוריו. במרץ האחרון הוביל תיאם אישור תכנית התייעלות להגדלת רווחי הבנק וצמצם את השכר הניתן לו עצמו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טיג'אן תיאם (צילום: רויטרס)


בציטוטים מהראיון שפורסמו על ידי סוכנות הידיעות רויטרס התייחס תיאם לרווחים הצפויים בשנת 2018 שיהיו, להערכתו, נמוכים יחסית בשל עלויות חוב שהבנק עדיין גורר מימי המשבר הכלכלי. תיאם אמר כי "הודענו לאחרונה שבכוונתנו לרכוש מחדש את אגרות החוב היקרות האלו באוקטובר השנה. זה יתרום 700 מיליון פרנקים לרווח שלנו ב-2019", והוסיף: "ההתמודדות עם הבעיות ש 'ירשנו' תגרום להפסד של 1.4 מיליארד פרנק בשנה הנוכחית, אבל בשנה הבאה זה יפחת, מה שיהווה השפעה חיובית על רווחינו".

תיאם התייחס בראיון גם לביתיות של הבנק, השני בגודלו בשוויץ, והדגיש כי למרות פיטורי כ-1,600 עובדים לאחרונה שוויץ ממשיכה להיות חשובה לו: "זה כמו בכדורגל. אינך יכול לנצח בחוץ אם אינך מנצח בבית".

תיאם הגיע לקרדיט סוויס לאחר קריירה ארוכה בתחום הביטוח בבריטניה ועל רקע מעורבות פוליטית במולדתו חוף השנהב. רעייתו לשעבר אנט, עורכת דין אמריקאית, עבדה בעבר במשרדו של ג'ו ביידן, סגן נשיא ארצות הברית תחת ברק אובמה ומי שעשוי להיות המועמד הדמוקרטי לנשיאות בבחירות 2020.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE