הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
56 הרוגים ויותר ממאה אלף עקורים מבתיהם בפיליפינים בשל סופת הטייפון מנגקהוט
ההוריקן חולל מפולות בוץ שקברו בתים שלמים על יושביהם. הרשויות חוששות כי עוד עשרות גופות ממתינות מתחת להריסות. בהונג קונג נתלשו גגות, נפלו עצים וקרסו מבנים. עם הנחיתה על היבשה בסין היבשתית עדיין נשאה הסופה רוחות של יותר מ-150 קמ"ש

הסופה החזקה ביותר בעולם השנה, הטייפון מנגקהוט, המשיך לזרוע נתיב של הרס ומוות ברחבי דרום-מזרח אסיה, והגיע ליבשה הסינית היום אחר הצהריים לאחר שלם בהונג קונג והרג עשרות בפיליפינים. סך ההרוגים בסופה עומד נכון לכתיבת שורות אלה על 56 - שניים בדרום סין ולפחות 54 בפיליפינים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שוטרים בהונג קונג מדשדשים דרך נחלי הרפאים שנהיו מרחובות העיר השוקקת (צילום: אייזק לורנס, AFP\CNN)


רוב ההרוגים במדינת האיים, השוכנת בין סין וטייוואן בצפון לאינדונזיה ופפואה גיניאה החדשה מדרום, מצאו את מותם כתוצאה ממפולות בוץ, וקיים חשש כבד כי קרוב למספר ההרוגים שכבר נמצאו עדיין מסתתרים מתחת להריסות ולאדמה הספוגה.

בעוד מנגקהוט דוהרת לעבר סין היבשית, גם הונג-קונג - אחד המקומות המובילים בצפיפות אוכלוסין בעולם - ספגה את מטח הרוחות העזות שלה, שתלשו גגות, הפילו עצים וגרמו למנופים שבראש גורדי-השחקים הבניים-למחצה לזוע ולנוע באופן מאיים. המרכז המטארולוגי של הונג קונג הוציא את אתרעת הסופה הגבוהה ביותר שלו - סימן T10 - והעיר ההומה כל-כך לרוב דממה כמעט כליל בעת שהרחובות נסגרו לתנועה וגשם שוצף הציף את הרחובות והבניינים.

המדידות הראו רוחות מתמשכות של 107 מייל (173 קילומטר) לשעה, עם משבים של עד 138 מייל (223 ק"מ) לשעה. מדובר בסדר גודל אחר ממה שחבט בחופי צפון קרוליינה במהלך סוף השבוע, וזאת מבלי לזלזל חלילה במתרחש שם. בהונג קונג, עיר בעלת מוכנות טובה לסופות טרופיות, לא נרשמו מקרי מוות.


בתים הרוסים במחוז קגיאן בפיליפינים. הכל נשא הרוח, הכל קבר הבוץ (צילום: טד אל-ג'יב, AFP/CNN)

לאחר שסיימה להתעלל בהונג קונג נחתה הסופה על חופי מחוז גואנגדונג בסין, אחד המחוזות המאוכלסים במדינה המאוכלסת בעולם. הנחיתה אירעה בשעה חמש אחר הצהריים, שעון מקומי, והרגה שני אנשים לדברי ערוץ הטלוויזיה הרשמי של סין. יותר מ-100 אלף איש פונו מן האזור וקרוב חארבעת אלפים מקלטים זמניים ברחבי האזור. נמלי התעופה בשנזן, המרכז הטכנולוגי שממש מעבר לגבול של הונג קונג, בתוך סין, וכן באי הנופש היינאן, בוטלו כל הטיסות.

כעת צפויה מנגקהוט לנוע מערבה, אל פנים היבשה, שם תמשיך להיחלש. אולם למרות ההיחלשות, עדיין היתה אזהרת T8 באזור נכון להיום (ראשון) בערב - מה שאומר שבכל זאת צפויות רוחות של 39 מייל (63 ק"מ) לשעה.

הנפגעת הקשה ביותר כאמור היא הפיליפינים, שם נשאה עמה מנגקהוט עם נחיתתה רוחות של 270 ק"מ (165 מייל) לשעה. עם זאת, יש להיות אסירי תודה שעיקר עוצמת הסופה פגע בצפון האי לוזון, אזור מאוכלס בדלילות הנחשב ל"אסם התבואה" של האומה. למרות זאת, 250 אלף איש נפגעו מן הסופה בדרך זו או אחרת, וכמחצית מאלה חוסים במרכזי הפינוי הזמניים שנפתחו, והצפות אירעו כתוצאה מן הגשמים הכבדים גם בבירה מנילה, 340 ק"מ (210 מייל) מעין הסופה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE