הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המועמד הדמוקרטי לנשיאות? מייקל בלומברג שוקל ריצה ב-2020
המיליארדר היהודי מקדם מועמדים דמוקרטיים בבחירות האמצע וצפוי להחליט אחריהם אם יתמודד על המועמדות מטעם הדמוקרטים לנשיאות. בעבר כיהן כראש עיריית ניו יורק מטעם המפלגה הרפובליקנית

ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג עשוי להתמודד על נשיאות ארצות הברית בבחירות 2020. בלומברג, איש עסקים יהודי מצליח, כבר החל את מעורבותו הפוליטית במפלגה הדמוקרטית עם תרומה של 80 מיליון דולר למועמדים מטעם המפלגה בבחירות האמצע הקרובות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בלומברג באירוע גיוס כספים לסטיב סיסולאק, המועמד הדמוקרטי לתפקיד מושל נוואדה (צילום: ניו יורק טיימס)


בלומברג, 76, כיהן במשך שלוש כהונות כראש עיריית העיר הגדולה ביותר בארצות הברית. תחילה החליף את רודי ג'וליאני כשהתמודד מטעם המפלגה הרפובליקנית בבחירות הראשונות לאחר ה-11 בספטמבר ונבחר לכהונה שניה ב-2005. לאחר שנתיים פרש מהפלגה הרפובליקנית ונבחר לכהונה שלישית ב-2009 כמתמודד עצמאי. ב-2013 זכה בפרס "בראשית" היוקרתי לדמות משפיעה בעולם היהודי ותרם את כספי הפרס לצדקה. מאז 2014 הוא פעיל מטעם האו"ם בתחום שינויי האקלים.

בלומברג מדורג עשירי ברשימת עשירי העולם ושמיני ברשימת עשירי ארצות הברית. את הונו עשה כשהקים את אימפריית המדיה הנושאת את שמו ומתמקדת בחדשות כלכליות. רשת בלומברג מפיצה החל משנות ה-80 טרמינל ייעודי לחיפוש מידע כלכלי מפורט במגוון רחב של נושאים והיא נחשבת מקור מהימן. עושרו המופלג של בלומברג איפשר לו לוותר על קבלת שכר מעיריית ניו יורק ובעבר פרסם כי במהלך שנותיו בתפקיד הסתפק בשכר סמלי של דולר בשנה. מהלך דומה אומץ על ידי ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שקודם לעשייתו הציבורית התעשר מאוד בזכות השקעות בהיי טק.


בלומברג וברקת בטקס הענקת פרס בראשית (צילום: אבשלום ששוני)


מועמדותו האפשרית של בלומברג כבר מעוררת ביקורת ואי נחת בקרב רבים במפלגה הדמוקרטית, עוד לפני הכרזתו הרשמית על ריצה בפריימריז, בשל עמדותיו שאינן עולות בקנה אחד עם הקו הפרוגרסיבי בו נוקטים רבים מחברי המפלגה לאחרונה. כך למשל, בלומברג מתנגד להידוק הפיקוח על הבנקים ופירוק הישויות החזקות בוול סטריט, תומך בפרקטיקות שיטור שנויות במחלוקת כמו הזכות לחיפוש אקראי על אנשים ברחוב ופקפק בכמה מהתלונות על אנשי תקשורת שעלו בעידן #metoo.

בימים האחרונים עורך בלומברג אירועים לאורך החוף המערבי ובנוואדה, שם הוא פועל לקידום ניצחון דמוקרטי בבחירות האמצע בנובמבר הקרוב. לדבריו, על המצביעים "להעניש" חברי קונגרס וסנאט רפובליקניים שמתנגדים לפיקוח על נשיאת נשק או מטילים ספק בשינויי האקלים. בראיון לניו יורק טיימס אמר בלומברג כי הוא ממוקד כעת בבחירות האמצע בנובמבר ורק לאחריהן יבחן ברצינות את אפשרות ההתמודדות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE