הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תפתחו את התריס: יתכן ויש משמעות נוספת לכאבי צוואר
האם המשמעות הנוספת של כאבי צוואר יכולה להיות סרטן בלוטת התריס? כדאי שתשימו לב לסימפטומים משום שגילוי מוקדם חיוני לריפוי המחלה

לעתים קרובות, רבים מתעלמים מהסימפטומים של סרטן בלוטת התריס, כגון כאב בצוואר. מדובר באחד ממחלות הסרטן הנפוצות יותר. אך למרבה המזל, גילוי מוקדם מוביל לשיעורי הישרדות גבוהים. במהלך חמש השנים האחרונות, מצביעים הנתונים על שיעורי הישרדות של 98.1 אחוז, במקרים של גילוי מוקדם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרופאים מפצירים: אל תתעלמו מהסימפטומים המוקדמים

בהמשך לכך, ממליצים הרופאים לא להתעלם מסימפטומים מוקדמים. גורם המפתח באבחון מוקדם הוא הערנות של רופאים לסימפטומים המוקדמים, כאשר חלק מהם עשויים להיות גנריים וכוללים גוש בצוואר, שיעול מתמשך שאינו קשור להצטננות, קשיים בנשימה, כאב וקושי בבליעה, הופעת גוש או גידול בצוואר.

בשנים האחרונות, סרטן בלוטת התריס מתגלה בקרב מטופלים שמגיעים לבדיקות אולטרסאונד של הצוואר מסיבות שאינן קשורות במחלה. המומחים ממליצים לבדוק את הצוואר ואת הגרון פעמיים בשנה, על מנת לאבחן הופעה של סימפטומים חריגים או גידולים.

בשנת 2016 אובחנו כ-64,300 מקרים של סרטן בלוטת התריס ברחבי העולם. מדובר על מספר כפול ממספר המקרים שאובחנו בשנת 2002. החדשות הטובות הן, שלמרות האבחנה המוגברת, בשיעורי התמותה מהמחלה כמעט ולא נרשמה עליה והם נותרו יציבים יחסית.

לגילוי מוקדם יש השפעה מכרעת על סיכויי הצלחת הטיפול במחלה

סרטן בלוטת התריס, כמו סוגי סרטן אחרים, יכולה להיות מחלה בעלת מרכיב גנטי. אנשים עם היסטוריה משפחתית של המחלה, עשויים להיות בסיכון גבוה יותר לפתח אותה. הסימנים והסימפטומים האמורים אינם קשורים בקשר הדוק בסרטן בלוטת התריס, אך אם הם נוכחים מומלץ להיוועץ ברופא.

שיעורי הריפוי של סרטן בלוטת התריס הם בין הגבוהים כיום. עם זאת, גילוי מוקדם הוא חלק בלתי נפרד מסיכויי ההישרדות.  

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE