הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תביעה נגד רשת המזון המהיר: איפשרה למנהלים להטריד מינית עובדות
ארבע עובדות הגישו יחדיו תביעה בבית המשפט הפדרלי כנגד רשת דל טאקו בטענה שלא טיפלה כראוי בתלונותיהן כנגד מנהל כללי ואחראי משמרות בסניף באזור לוס אנג'לס. על פי מסמכי בית המשפט, התובעות היו קטינות בעת העסקתן. תגובת הרשת: "לוקחים את העניין ברצינות, נפעל בהתאם למסקנות החקירה"

רשת המזון המהיר, דל טאקו, נתבעת ע"י הוועדה לשוויון הזדמנויות עבודה (EEOC) בשל כך שאיפשרה למנהלים להטריד מינית עובדות מאז שנת 2014, כך על פי מסמכי התביעה שהוגשו לבית המשפט הפדרלי הבוקר (שני). במשך שנים נשים צעירות בסניף הרשת בראנצ'ו קוקומונגה (קליפורניה) נאלצו לעבוד בתרבות של הטרדות שנוצרה ע"י ראשי הסניף, כך נטען בתביעה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רשת דל טאקו (צילום: Shutterstock)


בחודש יוני האחרון, אחת העובדות החליטה להגיש תלונה במטה הרשת כנגד אחד המנהלים. אך למרות שה-EEOC התריע בפני המסעדה והעניק לרשת זמן סביר לפתור אותה באופן פנימי, ההטרדות המיניות המשיכו. מעבר לכך, העובדות טוענות שזכו להתנהגות נקמנית של המנהלים שהפחיתו בשעות עבודה החודשיות שלהן.

לאחר שהחלה החקירה של ה-EEOC, נמצאו חמש נשים נוספות בגילאים 16-18 שעברו הטרדות מיניות דומות. הצעירה שהתלוננה לפני שלושה חודשים עברה הטרדה במשך שנה, כך טוענת ניקול סיינט-ג'רמן, דוברת ה-EEOC: "נראה שהיא עשתה הכל כדי לתקן את המצב שאליו היא נקלעה, אך חלק מהעובדות הרגישו שלא נותרה להן ברירה מלבד להתפטר", אמרה סיינט-ג'רמן.


הוועדה לשוויון הזדמנויות עבודה (צילום: רויטרס)


הבוקר, עם הגשת התביעה, הגיבה הרשת באופן רשמי: "רשת דל טאקו לוקחת את עניין זה ברצינות ופתחנו בחקירה פנימית של הטענות שהועלו. בהתבסס על ממצאי חקירה זו, נפעל בהתאם. רשת דל טאקו הינה מחויבת לספק אווירת עבודה בטוחה בעבור כל העובדים", כלשון ההודעה.

התביעה עצמה מתייחסת באופן פרטני למנהל הכללי ולאחראי המשמרות של הסניף. שניהם העירו הערות מיניות כלפי הלבוש של העובדות וכינו אותן "סקסית". מנהל המשמרת אף מואשם שנגע במספר עובדות והמנהל הכללי סיפר לעובדות על חיי המין שלו.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE