הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ערב יום כיפור - מבקשים סליחות מפוטין על מטוס רוסי שבכלל הסורים הפילו
חיל האוויר תקף בסוריה בסיסים מהם עמד לדברי המודיעין הישראלי להיות מועבר נשק מתקדם ומדויק לידי חיזבאללה. הנ"מ הסורי הגיב ב"ירי ללא אבחנה" ובעוד כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם, מטוס איליושין 20-M רוסי הופל וכל 15 אנשי צוותו נהרגו. מוסקבה מאשימה את ישראל שההתרעה על התקיפה הגיעה מאוחר מדי ושמטוסי חה"א השתמשו במטוס הרוסי לבלבל את האויב

15 אנשי צוות אוויר רוסים נהרגו היום בעת שמטוס ה"איליושין" 20M שלהם הופל באש נ"מ סורית, שהופעלה לעבר מטוסי חיל האוויר הישראלי. חיל האוויר תקף מטרות באזור לטקיה, מהן לדברי צה"ל עמד להיות מועבר נשק מדויק ומתקדם לידי ארגון הטרור השיעי חיזבאללה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


על חטא שחטאנו ושלא חטאנו, על מטוס שהפלנו ושלא הפלנו... איליושין 20M (צילום: ספוטניק)


מוסקבה האשימה את ישראל בתקרית, וטענה כי ישראל סיפקה התרעה של דקה אחת בלבד לפני התקיפה. עוד טען דובר הצבא הרוסי, הגנרל איגור קונשנקוב, כי מטוסי התקיפה הישראלים השתמשו במטוס הרוסי כ"מסווה" ובכך העמידו אותו בקו האש.

"כתוצאה מן הפעולות חסרות האחריות של הצבא הישראלי נהרגו 15 אנשי שירות רוסים, וזה מנוגד לחלוטין לרוחה של השותפות הישראלית-רוסית", אמר קונשנקוב, כשהוא מתייחס להבנות המאפשרות הן לרוסים והן לצה"ל לפעול בשמי סוריה מבלי להגיע לידי עימות ישיר.

ישראל חרגה היום ממנהגה והתייחסה ישירות לפעילותה בשמי סוריה, כשהיא מביעה "צער" על אובדן חיי הרוסים, אולם האשימה את הסורים. ישראל טוענת כי נהגה על פי הפרוטוקול בכדי להודיע לרוסים על התקיפה.  על פי הודעת דובר צה"ל, "מערך הנ"מ הסורי ירה ללא אבחנה, ולמיטב הבנתנו לא עשה כל מאמץ לוודא כי אין מטוסים רוסים באזור". עוד נטען בהודעת דו"צ כי בעת שנפגע היה המטוס הרוסי רחוק מלב האירוע ומן המטוסים הישראליים שהיו מטרת המטח.


ישקול שוב להציב S-300 בסוריה? זה מאד יקשה את החיים על בחורינו (צילום: CNN)


נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, עשה מצד אחד מאמץ לצמצם את גבולות האירוע וקרה לו "טרגדיה" שנבעה מ"שרשרת של טעויות". מצד שני, העלה הנשיא הרוסי מרבצו את הרעיון - שנגנז כבר מספר פעמים בזכות לחץ ישראלי - להעביר לסוריה טילי נ"מ מתקדמים יותר מסוג S-300 ו-S-200, אשר אמנם ימנעו אולי את הצורך ב"ירי חסר אבחנה", אבל יקשו מאד על פעילות חיל האוויר מול האיומים מצד איראן וחיזבאללה במרחבי מרחץ הדמים הסורי. שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, הבהיר לעמיתו הישראלי אביגדור ליברמן כי "אירוע מסוג זה לא ייוותר ללא תגובה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE