הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
על רקע תלונות על הטרדות מיניות, מאות עובדי מקדונלדס יפתחו בשביתה
עשר נשים הגישו תביעות כנגד הרשת בטענה שעברו הטרדה מינית ע"י מנהליהן ברשת המזון המהיר, בדומה לתביעה שהוגשה כנגד רשת דל טאקו. היום יפתחו מאות עובדים ברחבי 10 מדינות בשביתה, וזאת במטרה לעלות את המודעות לנושא

מאות עובדי רשת המזון מקדונלדס יקיימו היום (שלישי) שביתה בעשר ערים ברחבי המדינה, וזאת במטרה למשוך את תשומת הלב של הציבור אל הטרדות מיניות שלכאורה מתרחשות בין העובדים. מארגני המחאה טוענים שמדובר בשביתה הלאומית הראשונה שמפגינה כנגד ההטרדות המיניות, אך יש הטוענים שהשביתה בכלל נועדה להפעיל לחץ על הנהלת הרשת שתאשר את הסכם העבודה החדש ובו העלאות בשכר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רשת מקדונלדס (צילום: Shutterstock)


בדומה לרשת דל טאקו, גם נגד רשת מקדונלדס הוגשו תביעות ע"י עובדות לשעבר. הרשת, מאידך, מסרה ש"ישנם מדיניות ונהלים שנועדו למנוע הטרדה מינית". עוד מסרה החברה שבכוונתה להשיק תוכנית לימוד חדשה שתעודד אווירת עבודה שונה ותשים דגש על הימנעות של הטרדות מיניות.

תעשיית המזון המהיר נשלטת ע"י גברים ברמה הניהולית, דבר שיוצר אווירה שבה מגלים סובלנות כלפי הטרדות, בין אם מיניות או אחרות. יתרה מכך, ישנו חשש גדול כי אישה שתתלונן תספוג נקמה מקצועית, לרבות פיטורים.

בסקר שנערך לפני שנתיים העידו 40% מהנשים בתעשיית המזון שהן עוברות הטרדה מינית בזמן שהן עובדות. הצורה שבה זה בא לידי ביטוי באופן השכיח ביותר היא הערות מיניות ו"בדיחות", אך הן גולשות במהרה לנגיעות וכדומה. אותו סקר מצא ש-45% מהנשים בתעשייה חוות חרדה או דיכאון כתוצאה מהטרדות.

לגבי השביתה עצמה, הרשת תנסה למלא את מקומם של השובתים בעזרת עובדים אחרים, ועל כן לא ברור אם יהיו עיכובים או סגירת בעקבות המחאה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE