הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תסבוכת משפטית מביכה גלשה לפסים אנטישמיים במועצת רוקאוויי טאונשיפ בניו ג'רזי
ראש העיירה הציורית בת 24 אלף התושבים בצפון המדינה מת במתפיע בחודש שעבר. מאז לא לגמרי ברור מי עומד בראש הישוב. מה שברור הוא שנשיא המועצה לא מתחשב בתושבי המקום היהודים (בהם לפחות חבר מועצה אחד), והוא מתעקש לקיים ישיבה קריטית להמשך צעדי הישוב דווקא שעה וחצי לפני צאת היום הקדוש ביותר בלוח השנה היהודי

חברי מועצת העיירה רוקאוויי טאונשיפ, שבמחוז מוריס בצפון מדינת ניו ג'רזי, מואשמים באנטישמיות לאחר שלא שעו לתחינות חברי המועצה והתושבים היהודים לדחות, ולו במספר שעות, ישיבה מיוחדת של המועצה בה יתקבלו החלטות חשובות בנוגע לאופן בו תפעל המועצה בנוגע לתסבוכת משפטית בה היא נתונה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בניינים קסומים, שלכת משגעת - ומועצה מקומית שברובה לא שמה עליכם ועל היהדות שלכם. לידיעת רוכשי הבתים (צילום: lennar.com)


הישיבה נקבעה למחר (רביעי, יום כיפור התשנ"ט) בשעה 17:30. יום הכיפורים יוצא בניו ג'רזי רק ב-18:59. "זה לא בסדר. זו אנטישמיות. זה חלק מהבלגאן שהולך בישוב וזה שגוי", אמרה תושבת בשם קרול שאניק לאתר המקומי NorthJersey.com.

חבר המועצה ג'ונת'ן סאקט, שהוא יהודי, אמר כי ההחלטה על מועד הישיבה הכעיסה אותו והובילה אותו להעלות סרטון לפייסבוק בו הוא מכנה את הצעד "חרפה". לדברי סאקט, הוא הבהיר לעמיתיו במועצה את הבעייתיות בשעה וביקש כי הישיבה תידחה או תבוטל, אולם בקשותיו נפלו על אוזניים ערלות.

נשיא המועצה המקומית ג'רמי ג'דינאק (שעד ליום שישי האחרון כיהן כראש העיר בפועל בעקבות מותו מדום לב של ראש העיר הנבחר, מייקל דאצ'יסן, באוגוסט האחרון), אמר כי ישנן סיבות לגיטימיות לערוך את הישיבה דווקא ביום רביעי, אולם לא הבהיר מדוע נקבעה הישיבה לפני צאת היום הקדוש ביותר ליהודים בשנה.


ניסה להסביר להם. לא רצו להקשיב לו. חבר המועצה ג'ונת'ן סאקט, האיש שלנו ברוקאוויי טאונשיפ, כאן עם משפחתו בתצלום בחירות (צילום: פייסבוק)



הצעד מקומם במיוחד את הקהילה היהודית בעיירה בת 24 אלף התושבים לאחר שגם בליל שישי האחרון - דהיינו בתוך שעות השבת - נערכה ישיבה מיוחדת, בה מונה חבר המועצה פול מיננה כראש העיר הזמני. במקביל היתה אמורה אמש המפלגה הרפובליקנית של המחוז להתכנס ולבחור גם היא ראש עיר זמני.

סנאטור המדינה ג'ו פנאצ'יו, המייצג את הנפה ה-26 בה נכללת רוקאוויי טאונשיפ, מסר בתגובה כי הוא מוצא את כל המצב מביך. "השטויות האלה חייבות להיפסק. אני מקווה שהמועצה תשקול שוב את שעת הישיבה, שכן יום כיפור הוא חשוב מאד לאחינו ואחיותינו היהודים", אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE