הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אמריקה מתאבלת עמכם": הנשיא טראמפ ביקר באזורי הסופה
לצד הפרסומים על עליית מניין ההרוגים בפלורנס ל-37, נשיא ארה"ב הביע את צערו אל אלה שאיבדו את חייהם וגם הבטיח סיוע כלכלי לצפון קרוליינה כדי לעזור למדינה שנפגעה קשות מהסופה: "נשלח הרבה כסף לאזור"

בין מלחמת הסחר עם סין, לעימותים עם רוסיה, אירן ושלל השערוריות בתוך ארה"ב ששמו נקשר אליהן, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מצא את הזמן להגיע לצפון ודרום קרוליינה כדי לתמוך בתושבים שנפגעו מהסופה הקטלנית ולאמוד מקרוב את הנזק העצום שנגרם ואת התגובה הפדרלית שתידרש באזור.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ בבסיס המארינס (צילום: The Tenessean)


נזקי פלורנס עדיין ניכרים באזור כאשר העיר ווילמינגטון למשל עדיין מוצפת לגמרי ומניין ההרוגים הכללי בסופה עומד על 37, נכון לאתמול בלילה. במהלך ביקורו בבסיס המארינס "צ'רי פוינט", הביע הנשיא טראמפ את צערו כלפי משפחות הקורבנות שנספו: "אמריקה מתאבלת עמכם הלבבות שלנו נשברים עליכם. אלוהים יברך אתכם, לעולם לא נשכח את האובדן שלכם".

הנשיא הוסיף גם דברי תמיכה בתושבי האזור: "לכל אלה שנפגעו מהסופה, כל המשפחה האמריקאית שלנו איתכם ומוכנה לעזור. אתם תתאוששו". לאחר שנפגש עם מושל צפון קרוליינה רוי קופר, הצהיר הנשיא כי ידאג לסיוע עבור תושבי האזור: "אלו היו שבועיים קשים כאן אך אנו נשלח הרבה כסף לאזור". קופר הדגיש עד כמה קשה המצב של מדינתו: "מפלס הנהרות עדיין עולה, אנשים עדיין בסכנה וזה ייקח שבועות, חודשים ואפילו שנים להתאושש מפלורנס".


נחיתת המטוס הנשיאותי בבסיס המארינס בצפון קרוליינה (צילום: The Tenessean)


הנשיא הבהיר כי הוא יגבה את קופר וצפון קרוליינה: "וושינגטון איתכם, טראמפ איתכם, כולנו איתכם ב-100% ואנחנו נעבור את זה. כל מה שאתם צריכים, אתם יודעים איך להתקשר אלי".

מניין ההרוגים התעדכן ל-37 לאחר ששתי נשים איבדו את חייהן בהתהפכות רכב מסחרי בדרום קרוליינה. השיים היו חולות בבית חולים פסיכיאטרי בקונוויי והרכב אמור היה להעבירן לבית חולים אחר בדרלינגטון אך השיטפונות בדרכים גרמו לתאונה הקטלנית בכביש 76. הימים הקשים של הסופה אולי כבר מאחורינו אך היא עדיין כאן, עדיין ממשיכה לגרום נזק לאורך החוף המזרחי עם שיטפונות גם בניו המפשייר וגם בניו יורק.


מושל צפון קרוליינה, רוי קופר מקבל את פניו של טראמפ (צילום: The Tenessean)


במהלך ביקורו בצפון קרוליינה הנשיא טראמפ לא שכח לבדוק מה מצב האזור בו שוכן מועדון טראמפ הלאומי לגולף. מסלולי הגולף נמצאים סמוך לאגם נורמן הממוקם מחוץ לשארלוט וטראמפ התעניין לגבי התנאים שם: "אני אוהב את האזור הזה, אני לא יודע למה, אבל אני אוהב את האזור הזה".

מזג האוויר שיתף פעולה עם טראמפ במהלך ביקורו והשמיים היו בהירים אך הנשיא הבהיר כי הוא מבין שהתנאים באזור עדיין מסוכנים. הנשיא לקח את ההזדמנות לשבח את כוחות ההצלה שפעלו בזמן הסופה: "העבודה שעשיתם הייתה מדהימה, מדברים על זה בכל העולם. עכשיו אנחנו רוצים להמשיך עם זה, העבודה הקשה היא עכשיו".


"אנו נשלח הרבה כסף לאזור", טראמפ מבטיח סיוע לתושבי צפון קרוליינה (צילום: The Tenessean)

"

ואיך אפשר בלי ניחוח של פוליטיקה משולבת בטרגדיה של פלורנס? טראמפ החליט להכין את כולם מראש לתגובות הפוליטיות מצד יריביו בכל הקשור לסופה המשתוללת, אך את זה הוא עשה רחוק מעין המצלמות, במקום המועדף עליו לעימותים כאלה, הטוויטר: "כולם משבחים אותנו על העבודה שאנחנו עושים בהוריקן פלורנס והם 100% צודקים. אבל אל תטעו, באיזשהו שלב בעתיד הקרוב הדמוקרטים יתחילו לטעון שה-FEMA (הרשות הפדרלית לניהול מצבי חירום), הצבא שלנו והמגיבים הראשונים, שכולם היו יוצאים מן הכלל, הם אסון ולא עושים עבודה טובה. זה יהיה שקר מוחלט אבל זה מה שהם עושים וכולם יודעים את זה!".



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE