הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זה עולה לכם לראש: העישון מגביר את הסיכון לניוון מוחי
נמצא קשר בין עישון לבין התעוררות דלקות בגוף, שיכולות להוביל למספר מחלות, בהן גם דמנציה

אנשים שלא מעשנים או שהפסיקו לעשן היו בסיכון נמוך יותר לפתח מצב של ניוון מוחי, בהשוואה לאנשים שעדיין מעשנים. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחקר חדש מצא, כי עישון סיגריות מגביר את הסיכון לדמנציה

אנשים שעישנו במשך תקופה ארוכה, אך הפסיקו לעשן לאחרונה היו בסיכון נמוך ב-14 אחוז לפתח אלצהיימר בשלב מאוחר יותר של חייהם. כמו כן, הם היו בסיכון נמוך ב-32 אחוז לפתח דמנציה וסקולרית, שנחשבת לאחת הצורות הרווחות של אלצהיימר. זאת, בעוד שאנשים שלא עישנו מעולם היו בסיכון נמוך ב-19 אחוז לפתח אלצהיימר ובסיכון נמוך ב-29 אחוז לפתח דמנציה וסקולרית.

המחקר החדש עקב אחד 46,140 גברים מעל לגיל 60, שהשתתפו בבדיקות בריאותיות בקוריאה. לדברי החוקרים, הפסקת עישון נקשרה בבירור עם צמצום הסיכון לדמנציה בטווח הארוך. הממצא מצביע על כך שיש לעודד אנשים שמעשנים להפסיק לעשן.

מחקרים קודמים הצביעו על קשר בין עישון בין היווצרות דלקות בגוף, שעלולות להוביל למספר מחלות, כגון מחלות לב, מחלות כלי דם, שבץ וסרטן. דמנציה ואלצהיימר נקשרו גם הן לדלקות. דמנציה וסקולרית היא הסוג השני הנפוץ ביותר של דמנציה בבריטניה, למשל, לאחר מחלת האלצהיימר. המחלה גורמת למוח להיפגע כתוצאה מפגיעה בזרימת הדם התקינה.

כשנגרם נזק למערכת כלי הדם במוח, באופן שמוביל לדליפה או חסימה בכלי הדם, אז הדם לא יכול להגיע לתאי המוח. מצב זה יוביל למותם של התאים. הרעלים שבסיגריות עלולים ליצור את הנזק האמור לכלי הדם במוח. מוות זה של תאי המוח עלול לגרום לבעיות זיכרון, לבעיות בחשיבה או בתפקוד הקוגניטיבי. בעיות אלה חמורות דין על מנת להשפיע על חיי היומיום. מצב זה ידוע כדמנציה וסקולרית.

עישון נקשר בעבר לדלקות שיכולות להוביל למספר מחלות, כולל דמנציה

ישנם מספר סוגים של דמנציה וסקולרית, בשל הרמות השונות של הנזק הנגרם לכלי הדם בחלק שנפגע במוח. הסוגים השונים כוללים דמנציה הקשורה לשבץ, דמנציה וסקולרית תת-דלקתית ודמנציה מעורבת, הכוללת מחלת אלצהיימר וסקולרית.

מוקדם יותר השנה, נערך מחקר שמצא, כי עישון יכול לגרום לדמנציה על ידי סתימה בחלק של המוח החיוני לזיכרון. סיגריות יוצרות חסימה כתוצאה מהצטברות של סידן, בחלק שאחראי על אחסון הזיכרון לטווח הקצר וחוויות אחרונות. כך לדברי המומחים.

האזור המושפע ביותר מעישון הוא החומר האפור בהיפוקמפוס, הפועל כמרכז הרגש, הזיכרון ומערכת העצבים במוח. במחקר שנערך בהולנד, בקרב 2,000 משתתפים, נמצא, כי אנשים שעישנו היו בסיכון גבוה יותר לחסימות סידן, שעלולות להוביל למחלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE