הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הודו ואיראן מצאו דרך לחמוק מהסנקציות האמריקאיות ולהמשיך לסחור בנפט
על פי ההסכם, שהוכרז היום בתום ישיבה של ועדה מוסמכת, איראן תסכים לקבל תשלום על הנפט שלה במטבע ההודי, בו תוכל להשתמש כדי לייבא סחורות מהודו. עד כה השתמשה הודו בבנקים אירופיים כדי לשלם על הנפט האיראני ביורו, אולם החל בנובמבר גם זה זה ייאסר על פי הסנקציות האמריקאיות

הודו ואיראן הגיעו להסכם מהותי אשר יאפשר להן לחמוק מן הסנקציות האמריקאיות על איראן אשר ייכנסו לתוקף בארבעה בנובמבר השנה. בעקבות ישיבה של ועדה מוסמכת הודיעה הודו כי תשלם תמורת משלוחי נפט מאיראן במטבע הלאומי שלה, הרופי. איראן, בתורה, תוכל להשתמש ברופי האלה כדי לייבא סחורות מהודו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין: החבר הטוב של טראמפ ונתניהו. משמאל: חבר טוב אחר שלו (צילום: אל-ג'זירה)

שר הספנות ההודי ניטין גדקארי הודיע כי הבנקים ההודיים והאיראניים אשר יהיו מעורבים בעסקאות הגיעו לידי הבנה. "אנו מקווים כי החששות בנוגע לתשלומי הנפט האיראני הודו תתחיל לשלם תמורת נפט איראני גולמי ברופי. בקרוב מאד נחל גם בייבוא נפט גולמי מנמל צ'באהאר", אמר בכיר הודי לאחר הפגישה בניו דלהי.

התשלומים יבוצעו דרך הבנק האיראני הפרטי פסרגאד, אשר הורשה לפתוח סניף במומבאי מוקדם יותר השנה. גם הבנקים ההודיים UCO ו-IDBI, אשר שימשו להעברת תשלומים במהלך הסנקציות האמריקאיות הקודמות על איראן, ישמשו כערוצי תשלום תחת ההסדר הנוכחי. במקביל הודיעו בכירים איראניים כי בקרוב יקיימו התייעצויות עם רשות הנמלים של "הרפובליקה האיסלאמית" בנוגע להעברת תפעולו של הנמל האסטרטגי בצ'באהאר לידי חברה הודית.


נמל צ'באהאר שבאיראן. תפעולו יעבור לידי חברה הודית (צילום: ויקיפדיה)


היה חשש כי יבוא הנפט של הודו מאיראן יושפע החל מסוף אוגוסט, היות שאיראן מעניקה אשראי של 60 יום על משלוחי נפט להודו, מה שאומר שמשלוח שיצא לדרכו בסוף אוגוסט יצטרך להיות משולם עד תחילת נובמבר, אז נכנס הסבב השני של הסנקציות האמריקאיות לתוקפן. אולם ההודים לא קיצצו את יבוא הנפט ממדינת האייתוללות.

הודו התחייבה להגדיל את רכישת הנפט הגולמי שלה מאיראן מ-205 אלף חביות ליום ב-2017-18 ל-396 אלף ב-2018-19. הנפט הגולמי הכבד של איראן מתומחר לחודש ספטמבר ב-90 אגורות פחות מאשר Arabian medium, סוג נפט גולמי הדומה לזה של ערב הסעודית. איראן הציעה הנחות נוספות להודו, שהיא אחת מיבואניות הנפט הגולמי הגדולות בעולם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE