הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ישנו חרם על מוסדות ישראלים": מרצה במישיגן סירב לכתוב המלצה לסטודנטית שביקשה ללמוד בישראל
אביגייל אינגבר ביקשה להתכונן לקראת סמסטר של למידה בישראל, ועל כן ביקשה מאחד המרצים שלה לרשום לה מכתב המלצה. הפרופסור, ג'ון צ'ני-ליפולד, סירב בטענה שהוא משתייך לחרם ה-BDS כנגד מוסדות לימוד ישראליים. הצעירה ההמומה פרסמה את דבריו ברשתות, המוסד הלימודי הגיב: "מאכזב אותנו מאוד שחבר סגל מרשה לדעותיו האישיות להגביל את התמיכה שלו בסטודנט"

ג'ון צ'ני-ליפולד, מרצה באוניברסיטת מישיגן, מסרב לעזור לסטודנטית אביגייל אינגבר ללמוד במשך סמסטר בישראל, וזאת במסגרת החרם האקדמי על מוסדות לימוד ישראליים שתופס תאוצה והפך לשכיח ביותר. כעת טוען צ'ני-ליפולד שהתקבלו מספר איומים על חייו בגלל הפעילות האנטי-ישראלית שלו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ון צ'ני-ליפולד, המרצה שמסרב להעניק המלצה (צילום: אוניברסיטת מישיגן)


צ'ני-ליפולד הינו פרופסור בחוג לתרבות אמריקאית, והוא השיב למכתבה של אינגבר: "כפי שאולי ידוע לך, מספר אוניברסטאות בחרו בחרם אקדמי כנגד ישראל כדי להביע תמיכה בפלסטינים החיים בפלסטין", הוא אמר והמשיך, "החרם כולל גם כתיבת מכתבי המלצה לסטודנטים המתכננים ללמוד שם".

כמובן שצ'ני-ליפולד מתייחס לתנועת ה-BDS הידועה לשמצה. עוד הסביר בדוא"ל שכתב כי הסכים תחילה לכתוב את מכתב ההמצלצה, אך "בשל סיבות פוליטיות, עליי לחזור בי מהצעתי". עם זאת, הוא ציין שהוא ישמח "לכתוב מכתבי המלצה אחרים" בעבורה.


המייל ששלח המרצה לסטודנטית (צילום: פייסבוק)


צ'ני-ליפולד הבהיר שהוא אחד מתוך רבים באוניברסיטה שנוטל חלק בחרם, חרף העובדה שהמוסד עצמו אינו קשור לכך: "ברצוני להדגיש שרק מרצים יחידים יכולים להשתתף בחרם, והם אינם חלק מחרם של האוניברסיטה עצמה".

המרצה אף ניסה להצדיק את דבריו בהשוואה לדרום אפריקה בתקופת האפרטהייד: "אני תומך בתנועה הפלסטינית כי אני נגעל מהפרות זכויות האדם החוזרות ומהתמיכה של הממשלה שלנו. אם סטודנט היה מבקש ללמוד בדרום אפריקה בעת האפרטהייד, גם לה הייתי מסרב".


אוניברסיטת מישיגן (צילום: Shutterstock)


מחלקת יחסי הציבור של האוניברסיטה פרסמה הודעה המתייחסת לאירוע ובה נכתב כי "זה מאכזב אותנו מאוד שחבר סגל מרשה לדעותיו האישיות להגביל את התמיכה שלו בסטודנט. אנחנו נפנה אל אותם המרצים וננסה לנהל שיחה עמוקה שתבהיר כיצד צריך לתמוך בכל הסטונדטים כאחד".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE