הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בנק וולס פארגו יפטר כ-26 אלף עובדים בשלוש השנים הקרובות
הבנק שהתמודד עם שורת שערוריות בשנים האחרונות שעלו לו מיליארדי דולרים בקנסות ופיצויים יצמצם כ-10% ממצבת העובדים שלו

בנק וולס פארגו עתיד לפטר כעשרה אחוזים ממצבת עובדיו בשלוש השנים הקרובות, מספר ששקול ללמעלה מ-25 אלף עובדים. מנכ"ל הבנק טים סלואן הודיע אתמול (חמישי) לעובדיו על מהלך הקיצוצים אותו יוביל, בתקווה שיוכל לשמור על משרתו שלו. סלואן הציג את המהלך כ "התייעלות" לטובת הלקוחות ונימק אותו בגידול בשימוש בשירותי בנקאות דיגיטליים, אך אנליסטים מסבירים שלבנק בעיית הכנסות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנכ"ל וולס פארגו טים סלואן (צילום: AP)


מאז נכנס לתפקידו לפני כשנתיים התמקד סלואן בעיקר בשיקום תדמית הבנק שספגה מכה אנושה עם פרסום שערוריית החשבונות המזויפים והגילויים אודות פרקטיקת המכירות של עובדיו. בין היתר פורסם כי עובדי הבנק נדרשו לפתוח חשבונות נוספים ללקוחותיו מבלי לקבל את רשותם על מנת להגדיל באופן מלאכותי את מספר החשבונות המנוהלים על ידו. מהלך זה נועד לנפח את היקף פעילות הבנק בדו"חות התקופתיים ובנוסף, להגדיל את רווחיו על ידי גביית עמלות לא חוקית מאותם חשבונות ללא יידוע הלקוחות שעל שמם נפתחו. שערורייה זו עלתה לבנק במיליארדי דולרים ששילם במסגרת קנסות והסכמי פיצוי.

סקנדל נוסף בו היה מעורב וולס פארגו קשור במכירת משכנתאות מאיכות נמוכה במיוחד לצד שלישי תוך הטעיית המשקיעים. משרד המשפטים האמריקאי דיווח כי משקיעים רבים, כולל מוסדות פיננסיים גדולים, הפסידו מיליארדי דולרים בגלל השקעה באגרות חוב מגובות משכנתאות ששווקו על ידי הבנק למרות ידיעתו שמדובר במוצר פיננסי גרוע. לפני כחודש וחצי הושג הסדר פשרה בפרשה והבנק נקנס בלמעלה משני מיליארד דולר.


בנק וולס פארגו (צילום: בלומברג)


וולס פארגו הוא הבנק הגדול ביותר בארצות הברית מבחינת מספר העובדים והוא מעסיק כ-265 אלף אנשים. זהו הבנק השלישי בגודלו מבחינת היקף נכסים. מאז פרסום סקנדל הגניבה מהלקוחות הוגבלה פעילות הבנק על ידי הפדרל ריזרב, מה שפגע בהכנסותיו בזמן שמתחריו צמחו משמעותית, בעיקר לאחר כניסתה לתוקף של תכנית המס החדשה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE