הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ענקית הסחר נגד גנבי החבילות: כך אמזון פועלת להבטיח את הגעת משלוחיה
כחלק ממאמצי החברה לצמצם ככל הניתן את כמות החבילות שנגנבות, הוחלט לשלוח מספר חבילות דמה שאינן רשומות במערכת. דבר זה בוחן את הנהג, שכן זו הזדמנות עבורו לקחת אותה מבלי שאיש יבחין בכך. הרקע לשיטה? 41% מן המשיבים לסקר אמרו שהם בחרו שלא להזמין מוצר דרך האינטרנט בשל החשש שיגנב

על רקע גל הגניבות של חבילות מחוץ לבתי הלקוחות, ענקית הסחר אמזון חשפה אתמול (חמישי) שהיא מנהלת מערך שלם במסגרתו היא השתילה חבילות דמה ברחבי ארה"ב ועקבה אחריהן. על פי הדיווח באתר "ביזנס אינסיידר", החברה שולחת מאות חבילות מסוג זה מדי יום ובוחנת כיצד הנהגים מגיבים לכך.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חבילות אמזון מחכות ללקוח, יותר יגיעו ליעדן? (צילום: Shutterstock)


"זו מלכדות, המטרה היא לבחון את היושרה של הנהג", סיפר מנהל לשעבר במתחם לוגיסטי של החברה. אותו גורם סיפר כי החבילות לא מגיעות ללקוחות, שכן כאשר הנהג סורק את הקוד שעל גבי החבילה, מתקבלת שגיאה. יתרה מכך, הודעת מערכת מופיעה ולפיה החבילה אינה רשומה כלל, דבר שמהווה פיתוי הולם לנהגים שמחפשים הזדמנויות לגנוב. אם אותו נהג לא משיב את החבילה, הוא הופך לחשוד בגניבתה.

חשוב לציין, החברה לא אמרה שמדובר בבדיקה שנעשית אך ורק במכוניות המסחריות שלה, אך לא ברור אם חבילות דמה מסוג זה נשלחות גם באמצעות חברות כגון פד-אקס ו-UPS.

"בדיקות מסוג זה הן חלק מתהליך בקרת האיכות שלנו", נמסר ממשרד הדוברות של אמזון. לאחרונה התפרסם סקר לפיו 31% מתושבי ארה"ב טענו שנגנבו מהם חבילות ומחצית מן המשיבים טענו שהם שינו את התוכניות שלהם כדי להיות בבית בעת הגעת המשלוח. הנתון שמעורר דאגה בקרב ראשי אמזון הוא ש-41% מהמשיבים טענו שהם בחרו שלא לרכוש מוצרים מסוימים דרך האינטרנט בשל החשש לגניבה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE