הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מי מושך בחוטים של הניו יורק טיימס?
העיתון הודיע בנשימה עצורה על חדשות מלפני 15 חודשים - לפיהן כביכול הציע סגן התובע הכללי, רוד רוזנסטיין, ללבוש מכשיר ציתות כדי להקליט את הנשיא, ולפתוח נגדו בהליכי הדחה בשל חוסר כשירות לתפקיד. למי יש אינטרס בפרסום הזה דווקא עכשיו? לא למחנה התומכים האדוקים בפוקס ניוז. שון האניטי קרא לנשיא שלא ליפול במלכודת ולא לפטר את רוזנסטיין

בימים שלאחר פיטוריו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי במאי 2017, דן סגן התובע הכללי רוד רוזנסטיין בלבישת מכשיר ציתות כדי להקליט את שיחותיו עם הנשיא דונלד טראמפ ובגיוס חברי ממשלה להפעלת התיקון ה-25 לחוקה, המאפשר להדיח נשיא שהופך לא-כשיר למילוי תפקידו, על מנת להסיר את הנשיא טראמפ מתפקידו. כך על פי מקורות שראו את המזכרים שכתב סגן ראש ה-FBI לשעבר אנדרו מק'קייב, שתיעדו את השיחות הללו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראה יותר מדי סרטי ריגול? סגן התובע הכללי והממונה על חקירת הקשרים בין קמפיין טראמפ לשלטון הרוסי, רוד רוזנסטיין (צילום: ABC)



הטענות יוצאות הדופן - אפילו במציאות החדשה שנוצרה מאז השבעתו של טראמפ לנשיאות - מתארות את האדם מס' 2 במשרד המשפטים, ובפועל האדם מס' 1 בנושאי החקירה הרוסית שהתובע הכללי ג'ף סשנס פסל עצמו מעיסוק בה - כאדם מוכה פאניקה נוכח טבעו של ראש הרשות המבצעת. הגילויים - שפורסמו לראשונה בניו יורק טיימס - עוררו מיד שאלות בנוגע לעתידו של רוזנסטיין, שהנשיא כבר תקף לא פעם על שאינו שם קץ לחקירת התובע המיוחד רוברט מולר. רוזנסטיין נאלץ להכחיש את הטענות בשתי הודעות נפרדות, לאחר שהבית הלבן מצא את הראשונה "לא נחרצת דיה".

המזכרים של מק'קייב - שבעצמו פוטר מאז בשל כשלים בניהול חקירת שרת האימייל של הילארי קלינטון - הועברו כבר לידי צוות החקירה של מולר. רוזנסטיין הוא הממונה על החקירה של מולר בנוגע לקשרים אפשריים בין גורמים בקמפיין טראמפ לנשיאות לבין הממשלה הרוסית. לאחרונה חתם מולר על עסקת טיעון ובה התחייבות גורפת ומחמירה לשיתוף פעולה עם מנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר, פול מנאפורט.

"הסיפור של הניו יורק טיימס הוא לא מדויק ושגוי עובדתית. לא אוסיף עוד לגבי כתבה המבוססת על מקורות אלמוניים שבבירור משוחדים נגד המשרד (המשפטים) ומקדמים אג'נדה משלהם", אמר רוזנסטיין בהודעתו והוסיף, "אבל תנו לי להבהיר משהו: על בסיס מגעיי האישיים עם הנשיא, אין כל בסיס להפעלת התיקון ה-25". כאמור, עוזרי הנשיא בבית הלבן החליטו שההכחשה הזו אינה החלטית מספיק, ורוזנסטיין פרסם הודעה שנייה: "מעולם לא ניסיתי ולא אישרתי להקליט את הנשיא וכל אמירה ממנה משתמע כי אי-פעם תמכתי בהסרת הנשיא מתפקידו היא כוזבת לחלוטין".


גורמים שראו את המזכרים שלו טוענים שאכן כתוב בהם שרוזנסטיין הציע דברים כאלה. סגן ראש ה-FBI לשעבר, אנדרו מק'קייב (צילום: וול סטריט ג'ורנל)

אבל השאלה האמיתית היא מי בדיוק עומד מאחורי הפרסום - שכאמור עוסק באירועים מלפני שנה ורבע. למי יש אינטרס "להדליק" את הנשיא על רוזנסטיין - שפיטוריו, כמו פיטורי החוקר המיוחד מולר עצמו, הוגדרו כקו אדום אפילו על ידי מחוקקים רפובליקנים בכירים?

ככל הנראה, לא מדובר במחנה תומכי הנשיא הנלהבים מעדות פוקס ניוז. אמש עלה המגיש שון האניטי לתוכניתו והפציר בנשיא שלא לפטר את רוזנסטיין בתגובה לפרסומים. "זו קומבינה" (set-up), הזהיר המגיש את הנשיא, המרבה לחזור על דברים ששמע בתוכניות הערוץ.


"אל תיפול למלכודת, אדוני הנשיא". שון האניטי (צילום: פוקס ניוז)


אולם למרות שבתחילה עורר עצם הדיווח ספק, בשל העובדה שהסתמך רק על ציטוטים בעילום שם, הרי שב-24 השעות שחלפו מאז אישרו, כאמור, גורמים שראו את המזכרים של מק'קייב גם לכלי תקשורת אחרים כי הם אכן מכילים את הפרט העסיסי. אז בעוד שהשאלה הנצחית "מי מרוויח" עדיין תלויה מעל מועד הפרסום, נראה כי אכן יש דוגמא נוספת לבכיר בממשל שמגע ישיר עם האיש החזק בעולם עורר בו חשש עמוק מפני כשירותו הבסיסית של האיש להחזיק בכל העוצמה הזו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE