הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
באווירה שבה אובמה-קייר אהודה והניסיונות לבטל הגנות למצבים קיימים לא, הרפובליקנים מצאו פתרון
במשך שנים, כל מה שמועמד רפובליקני היה צריך לעשות, היה לתקוף בחמת זעם את חוק ביטוח הבריאות המושמץ של הנשיא לשעבר אובמה - וקולות המאמינים הרפובליקנים היו מובטחים לו (וגם אלה של חלק מה"עצמאיים"). אבל כיום אובמה-קייר פופולרית יותר, והניסיונות לבטלה ללא תחליף - כולל ההגנות הפופולריות על המבקשים לרכוש ביטוח למרות מצב קיים - נתקלים בעוינות. אז מה עושים?

מועמדים רפובליקנים מכהנים לבית הנבחרים, שכסאם מצוי על פי הסקרים בסכנה בבחירות בעוד חודש וחצי, מצאו דרך להגן על הרקורד שלהם בתחום מדיניות הבריאות. אז נכון שעל הניסיונות החוזרים והכושלים שלהם לפרק את אובמה-קייר לגמרי (בלי להציע שום דבר כתחליף) הם מעדיפים לא לדבר, ואותו הדבר נכון לגבי התמיכה שלהם בניסיונות לבטל את ההגנה של אובמה-קייר על המבקשים לרכוש ביטוח בריאות כשיש להם כבר בעיה בריאותית משמעותית - מה שמכונה "מצב קיים" (Pre-existing Condition). אבל הם מצאו משהו אחר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המאבק בנגע האופיאודיים הוא דו-מפלגתי, אבל לפחות זה משהו שהמצביעים אוהבים והרפובליקנים היו בצד הנכון שלו (צילום: AARP)


מה כן? מועמדים רפובליקנים מכהנים במדינות שונות ורחוקות כמו קנטאקי, מישיגן, פנסילבניה וניו יורק העלו לאחרונה סרטוני בחירות המתמקדים במאמציהם להרחיב את הגישה לטיפול, למנוע מקרי מנת יתר ולמנוע את הפצתם של משככי כאבים סינתטיים כמו פנטאניל\ שאחראי לרוב מקרי המוות ממנת יתר של המכורים לאופיאודיים.

העמותה השמרנית "אמריקן אקשן נטוורק" תרמה חמישה מיליון דולר למימון פרסומות טלוויזיה ודיגיטל בנפות בחירה חמות, המהללות את המחויבות שגילתה מפלגת השלטון למאבק במגיפת השימוש באופיאודיים, שגבתה ב-2017 את חייהם של יותר מ-72 אלף איש. מנהיגי המפלגה בקונגרס עדיין מנסים להביא אל שולחן הנשיא תכנית כוללת למאמץ הזה עוד לפני בחירות אמצע הכהונה, שייערכו בשישה בנובמבר. אבל גם אם עבודת החקיקה תסתיים לאחר הבחירות ולפני שחברי הקונגרס החדשים יתפסו את מקומם, המועמדים עדיין יכולים לספר לבוחרים מה עשו עד כה.

הבעיה היא שהמאמץ להעביר חבילת חירום שתיתן מענה של ממש למגיפה ששורפת את אמריקה מהאמצע במעגלים גדלים והולכים הוא דו-מפלגתי, כך שגם הדמוקרטים יכולים להתגאות במאמצים בתחום זה. אולם לרפובליקנים, שנותרו בצד המאד לא-פופולרי ברוב סוגיות הבריאות שעל הפרק, הנושא הזה הוא קריטי, והם משקיעים בו מאמץ רב. יש לציין כי המדינות הנגועות ביותר במגיפה הן מדינות רפובליקניות.


גם הוא שותף למאמץ, וגם הוא מדבר על זה. הסנאטור הדמוקרטי ג'ו מאנצ'ין ממערב וירג'יניה (צילום: CNN)


"כשרפובליקנים באים הביתה לנפות שלהם, הנושא שהכי בטוח עבורם לדבר עליו הוא התמכרות לסמים", אמרה לפוליטיקו מוליאן ברודי, מנכ"לית חטיבת דעת הקהל ומחקרי סקרים בקרן משפחת קייסר העוסקת בחקר מדיניות בריאות. מדובר בנושא דו-מפלגתי מובהק, וגם דמוקרטים במדינות שנפגעו קשה מן המשבר, ואשר בחירתם מחדש אינה מובטחת, מרבים לדבר על הנושא ועל מה שעשו נגדו. דוגמא לכך היא הסנאטור ג'ו מאנצ'ין, דמוקרט ממערב וירג'יניה, שמעורב במאמצים להעביר "חבילה" מאוחדת של סיוע ממוקד למלחמה במגיפת האופיאודיים. 

ביוני הקדיש בית הנבחרים כשבוע להעברת 60 חוקים צרים בהיקפם ונעדרי מחלוקת ברובם הנוגעים לטיפול במשבר האופיאודיים. על רבים מאלה חתומים מחוקקים רפובליקנים שנזקקו לחוק על שמם בנושא. ביום שני האחרון העביר הסנאט חוק גורף משלו בנושא, וחוק מאוחד של שני הבתים צפוי לעבור לפני שהמחוקקים יתפזרו לקמפיינים שלהם.

אבל למרות כל המאמצים הללו, על פי כל הסקרים שנערכו לאחרונה, המצביעים סומכים על הדמוקרטים יותר מאשר על הרפובליקנים בכל הנוגע למדיניות הבריאות. בסקר של פוליטיקו שפורסם בתחילת ספטמבר עמד ההפרש בתחום זה בסקר על 15 נקודות. גם האהדה לחוק ביטוח הבריאות של אובמה גוברת ככל שהתכנית שורדת.

אולם מוליאן ברודי מקרן קייסר מסופקת אם נושא האופיאודיים יועיל לרפובליקנים מספיק בשנה שבה תשומת הלב שוב מתמקדת באובמה-קייר והדמוקרטים ממשיכים במאמצים לבנות "גל כחול". הנושא, אומרת ברודי, "הוא talking point לגיטימי, אבל הוא יותר דו-מפלגתי מרוב הנושאים, ואני בספק אם זה יזיז בוחרים רבים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE