הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמבר גייגר, שירתה למוות בשכנה, פוטרה היום ממשטרת דאלאס
פחות משלושה שבועות לאחר שנכנסה בטעות, כביכול, אל דירתו של בות'אם שם ג'ין בן ה-26 וירתה בו למוות, מפקדת המשטרה הודיעה שהשוטרת אמבר גייגר פוטרה מתפקידה. מאז האירוע היא הספיקה לעזוב את בית הדירות, וזאת לאחר שזכתה לשחרור בערבות לאחר ששילמה 30 אלף דולר במזומן על ערבות של פי 10 מזה

שוטרת משטרת דאלאס אמבר גייגר, שירתה למוות בבות'אם שם ג'ין בן ה-26 בדירתו בשכונת סידארס בעיר, פוטרה היום מעבודתה במחלקה. גייגר ניצבת בפני אישומים בהריגה לאחר שנעצרה לפני יותר משבועיים. היא שוחררה בערבות ונמצאה בחופשה מנהלתית עד היום.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפקדת המשטרה, רנה הול, והשוטרת שפוטרה הבוקר, אמבר גייגר (צילום: משטרת דאלאס)


ממשטרת דאלאס נמסר בהודעה כי מפקדת משטרת דאלאס, יו. רנה הול, פיטרה את גייגר לאחר שחקירה פנימית מצאה כי השוטרת "התנהלה באופן "לעומתי" (Adverse conduct, דבר שמובנו התאגידי\משאבי אנוש-י שלו הוא "פעלה באופן שמזיק למעסיק") לאחר שהואשמה בהריגה. גייגר ירתה בג'ין, שכנה מלמעלה, בשישה בספטמבר. היא סיפרה לחוקרים שטעתה וחשבה שדירתו היא בעצם דירתה והאמינה כי ג'ין, שלא היה חמוש, הוא פורץ. פרקליטי משפחתו של ג'ין מטילים ספק בגרסתה זו.

החלטתה של הול לפטר את גייגר מגיעה לאחר קריאות נרחבות לפעולה. מפגינים קוראים לפיטוריה מאז התפרסם האירוע, ונושא המשך העסקתה הפך לנושא של מחלוקת במירוץ הסנאט החם בטקסס, בין הסנאטור המכהן טד קרוז ליריבו הדמוקרטי בטו או'רורק. על פי הודעת המשטרה, גייגר רשאית לערער על ההחלטה בהתאם לכללי השירות הציבורי (מה שבארץ קוראים התקשי"ר). טרם נודע אם בכוונת השוטרת ההורגת לנקוט באפשרות זו.

ההודעה הגיעה זמן קצר לפני שהול נכנסה להשתתף בישיבה של ועדת ביטחון הציבור והצדק הפלילי העירונית. כשעה לתוך הישיבה קם חבר הוועדה קווין פלדר, הודיע כי שמע שגייגר פוטרה, וביקש ממפקדת המשטרה לאשר. "זו אמת", אמרה הול, אולם נמנעה מלפרט.

החלטתה של הול סותרת דברים שאמרה בימים האחרונים באשר לסיבה בגללה גייגר עדיין היתה מועסקת. ביום שלישי האחרון אמרה בפגישת "בית העיר" (Town Hall) עם אזרחים כי אינה יכולה לפטר את גייגר לפני שתושלם חקירה פנימית, וזאת בשל חוקים מקומיים, חוקי מדינה וחוקים פדרליים - אותם לא פירטה.


גייגר במדי עצירה, לאחר שהואשמה רשמית בהריגה (צילום: CBS DFW)



משטרת דאלאס העבירה את החקירה ל"טקסס ריינג'רס" המפורסמים (הגרסה של מדינת הכוכב הבודד ל"משטרת המדינה") ואלה הודיעו כי הם ממשיכים לחקור את המקרה ובתום חקירתם יעבירו את הממצאים למשרד התובע הכללי. משרד התובע הכללי מצידו עורך חקירה עצמאית משלו בנוגע לאירוע.

גייגר החלה לעבוד במשטרה בנובמבר 2013 והוחלט להציב אותה בתחנה שאמונה על אזור דרום-מערב העיר. היא לא הייתה בתפקיד בשישי בספטמבר כאשר נכנסה לדירה הלא נכונה וירתה למוות בבות'אם שם ג'ין בן ה-26. היא שוחררה ממעצר לאחר ששילמה (10% במזומן מתוך) 300 אלף דולר כדמי שחרור בערבות.

בשבוע שעבר היא עזבה את בית הדירות שבו התרחש אירוע הירי, אך לא ברור אם היא עשתה את זה מרצונה או שהתבקשה לעזוב. על פי העדות שמסרה, הדלת של ג'ין לא הייתה סגורה עד הסוף, דבר שהקנה לה גישה למקום חרף העובדה שלא היה ברשותה את המפתח המתאים. היא ראתה צללית גדולה ואז ירתה שתי יריות אל עבר ג'ין, שנפטר מפצעיו כעבור זמן קצר בבית החולים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE