הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות שזו כבר לא מאשימה אחת, קאבנאו מבהיר: אני לא הולך לשום מקום
ביממה האחרונה גדל מספר המאשימות מאחת לשלוש (או שתיים וחצי. אחת טרם נחשפה לציבור, אבל היא מיוצגת על ידי מייקל אבנאטי, פרקליטה של סטורמי דניאלס), אבל כשאשתו לצדו במפגן תמיכה, בראיון חסר תקדים עבור מועמד לעליון בתהליך האישור, הבהיר המועמד: הנשיא התקשר להבהיר שהוא תומך בי, ואני לא מסיר את המועמדות

מועמד הנשיא טראמפ לכהונה בבית המשפט העליון, ברט קאבנאו, אמר היום (שני) שהוא "לא הולך לשום מקום" למרות הטענות לתקיפה מינית מלפני שלושה עשורים ויותר, המאיימות על אישור מועמדותו. "אנחנו מחפשים הליך הוגן שבו אוכל להישמע ובו אוכל להגן... על יושרתי, הרקורד שלי לאורך חיים שלמים... של קידום כבוד ושוויון לנשים, החל בנשים שהכירו אותי כשהייתי בן 14", אמר, כשרעייתו אשלי לצידו, בראיון לפוקס ניוז.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"תנו לי להסביר..." (צילום: סאול לואב, AFP)


בראיון, ששודר שלושה ימים לפני שקאבנאו והראשונה ממאשימותיו, ד"ר כריסטין בלייזי-פורד מאוניברסיטת פאלו-אלטו, ישיבו לשאלות בפני ועדת המשפט של הסנאט בנוגע לתקרית שד"ר בלייזי טוענת כי התרחש כאשר השופט קאבנאו היה בן 17 והיא בת 15, במסיבה בביתו של אחד מחברי המעגל החברתי שלהם, שהורכב מבתי ספר פרטיים וחד-מיניים, שתלמידיהם התרועעו אלה עם אלה במסיבות סוף-שבוע עתירות אלכוהול וחופשות קיץ שהיו פרועות לא פחות.

קאבנאו אמר כי הנשיא טראמפ התקשר אליו היום כדי לומר לו שהוא נשאר לצידו. "אני יודע שהוא יעמוד לצדי" אמר. "הוא התקשר אליי היום אחר הצהריים ואמר שהוא עומד לצדי". מועמדותו של קאבנאו הפכה לעניין מפלג-פוליטית ופומבי במידה חריגה.

השתלשלות העניינים סביב מועמדותו המשיכה לחרוג מתקדימי העבר, מן ההאשמות בתקיפה מינית - שפעם אחרונה נשמעו לגבי מועמד למשרת-חיים בערכאה המשפטית הגבוהה בארץ ב-1991, לגבי השופט העליון קלארנס תומאס - ועד עצם העובדה שמועמד למשרה הרמה מתראיין לטלוויזיה.


הפגנה נגד מועמדותו של קאבנאו בלוס אנג'לס (צילום: Shutterstock.com)


כשנשאל על האשמותיה של ד"ר בלייזי, המספרת כי בהיותם במסיבה פיתה אותה להיכנס לחדר, נעל אחריה את הדלת, הגביר את המוזיקה, נשכב עליה על גבי שולחן תוך שהוא סותם את פיה בידו האחת ומנסה להפשיטה בידו האחרת - השיב כי מעולם לא תקף מינית אף אדם.

"האמת היא שמעולם לא תקפתי אף אדם מינית, לא בבית הספר התיכון או בכל זמן אחר", אמר. "איננו מטיל ספק ומעולם לא הטלתי, שאולי בנקודה כלשהי בחייה הותקפה ד"ר פורד על ידי אדם אחר". הוא אמר שלא נכח במסיבה עמה, אולם הודה שייתכן כי דרכיהם הצטלבו. "אולי פגשתי אותה. לא הסתובבנו באותם חוגים. היא לא היתה ידידה, לא מישהי שהכרתי".


כבר לא מאשימה אחת. דברה רמירז (צילום: מרקורי ניוז)


דיווחה של ד"ר בלייזי הניע אישה אחרת, דברה רמירז, להזדהות בשמה ולספר שבהיותם סטודנטים באוניברסיטת ייל, קאבנאו התערטל בפניה, דחף את חלציו לפניה וכפה עליה לגעת בהם. בתגובה להאשמה זו אמר כי "מעולם לא עשיתי דבר שכזה" וכי "אם דבר כזה היה קורה, כל הקמפוס היה מדבר על זה" - אם כל הקמפוס היה במקרה באותה פינה באותו חדר בדיוק בדקה או שתיים בה היה לוקח לאירוע כזה לקרות, כמובן. שותפו של קאבנאו לחדר במכללה באותה שנה, אחד ג'יימס רואש, פנה לתקשורת וביקש להבהיר שעל פי היכרותו הן את רמירז והן את שותפו לחדר (שלדבריו היה שתיין כבד, שהיה נעשה תוקפני ומלעלע כשהרבה לשתות - הוא מאמין למתלוננת.

מוקדם יותר דיווחו מספר מבין כתבי הבית הלבן כי בתגובה לידיעה על הופעתן של מאשימות נוספות (יש גם אישה הטוענת כי השופט קאבנאו השתתף באונס קבוצתי שבוצע בה. היא טרם הזדהתה פומבית, אולם היא מיוצגת על ידי מייקל אבנאטי, שהוא כזכור, גם עורך דינה של סטורמי דניאלס), אמר הנשיא טראמפ כי זה מוכיח שצדק כשדרש לתקוף את ד"ר בלייזי בעוצמה רבה יותר כשרק הופיעה עם האשמותיה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE