הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שערורייה אחת פחות? מסתמן כי התביעה של סטורמי דניאלס תידחה
בית המשפט בלוס אנג'לס הודיע כי הוא שוקל לדחות את התביעה בה האשימה שחקנית הפורנו את נשיא ארה"ב בלשון הרע לאחר ציוץ בטוויטר בו הגיב על טענותיה של דניאלס כי קיבלה איומים בשמו

בתוך כל הפרשיות הקשורות לטראמפ ולמקורביו נחמה אחת מסתמנת באופק לאחר שבית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס הודיע כי הוא נוטה לדחות את תביעת הדיבה של שחקנית הפורנו סטפני קליפורד המוכרת יותר בשם הבמה שלה, סטורמי דניאלס. קליפורד הגישה תביעה בגין לשון הרע בחודש אפריל לאחר עוד אחד מציוציו השנויים במחלוקת של הנשיא בטוויטר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית המשפט לא הסכים איתה. סטורמי דניאלס (צילום: גטי אימג'ס)


טראמפ הגיב על טענותיה של קליפורד שסיפרה כי גבר איים עליה במגרש חניה בלאס וגאס ב-2011 שלא תחשוף את פרטי היחסים שלה עם טראמפ ורמז כי היא עלולה להיפגע. קליפורד העלתה ציוץ לטוויטר עם קלסתרון של האיש שלטענתה איים עליה והתגובה של כך מצד טראמפ היא שסיבכה אותו בתביעת הדיבה.

נשיא ארה"ב כינה את הקלסתרון "עבודת הונאה מוחלטת" ואף התייחס לכך כ"פייק ניוז". עורך הדין של קליפורד, מייקל אוונטי, טיפוס שנוי במחלוקת בעצמו טען כי הציוץ של טראמפ מציג את מרשתו כשקרנית ומנגד הסניגורים של טראמפ ביקשו מבית המשפט לדחות את התביעה. אוונטי כבר הבהיר כי יערער אם אכן התביעה תידחה.

השופט ג'יימס אוטרו ציין מספר סעיפים של החוקה האמריקאית העוסקים בחופש הביטוי ומגנים על הנשיא טראמפ במקרה הזה: "השאלה היא האם הציוץ הזה הוא תקשורת מוגנת או רק סגנון דיבור פוליטי מוגזם ללא לשון הרע. הוא דמות ציבורית, הוא הנשיא של ארה"ב אז לא מגיע יותר גבוה מזה. זהו חופש ביטוי ע"י דמות ציבורית בנושא בעל עניין לציבור".


בימים בהם אף אחד מהשניים לא חשב כי יגיעו לעימותים משפטיים וככל הנראה גם שטראמפ יהיה נשיא ארה"ב יום אחד 


אוטרו עדיין לא פסק רשמית בעניין בקשת הסניגורים של טראמפ לדחות את התביעה אך הוא המשיך לרמוז בצורה ברורה למדי, לאן הרוח נושבת: "לאפשרות שהתביעה הזו תמשיך להתקדם ושהציוץ הזה ייחשב כלשון הרע בהקשר בו הוא נכתב תהיה אפקט מצמרר". 

התביעה הוגשה במקור בבית המשפט בניו יורק אך הועברה לבית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס שם נדונה תביעה נוספת בה מעורבת סטורמי דניאלס ועוסקת בדמי שתיקה ששולמו לה לכאורה לפני בחירות 2016 כדי שלא תחשוף את הרומן שהיא טוענת שהיה לה טראמפ עשר שנים לפני כן.


מלווה בעורך דינה מייקל אוונטי (צילום: גטי אימג'ס)


פרקליטו האישי לשעבר של הנשיא דונלד טראמפ, מייקל כהן כבר הסכים לעסקת טיעון בתביעה שעוררה הדים רבים ברחבי ארה"ב ובה נטען כי הוא שילם דמי שתיקה לדניאלס ולשחקנית פורנו נוספת מתוך כוונה להשפיע על הבחירות. בית המשפט בלוס אנג'לס תחת השופט ג'יימס אוטרו צפוי לערוך בתחילת דצמבר שימוע בעניין דמי השתיקה ששולמו לדניאלס. שחקנית הפורנו תבעה את טראמפ וכהן על הזכות לפרסם את הרומן ללא חשש מפעולת תגמול, כהן בתגובה איים לתבוע את דניאלס בסך 20 מיליון דולר.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE