הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מקסיקו: קרטלי הסמים חדרו למשטרה, הרשויות סגרו את התחנה
המשטרה בעיר אקפולקו פורקה לחלוטין לאחר שקיים חשד שאנשי קרטלי הסמים הגיעו למצב שהם שולטים בכוחות השיטור. האחריות על אכיפת החוק הועברה למשטרה הפדרלית ולאנשי הצבא, ארה"ב הדגישה שוב את אזהרת המסע למדינה

רשויות הממשל בדרום מקסיקו פירקו לחלוטין את המשטרה בעיר אקפולקו ואף פתחו בחקירה כנגד כל השוטרים ושאר העובדים בה, וזאת בטענה שאנשי קרטלי הסמים הגיעו למצב שבו הם יכולים להשפיע על כוחות השיטור.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיילי צבא מקסיקו ברחובות אקפולקו (צילום: סוכנות נוטימקס)


בהודעה רשמית שפרסם הממשל נכתב כי הצעד נעשה "מכיוון שישנו חשד שפורעי חוק 'הסתננו' אל תחנת המשטרה", אך גם ציינו שההחלטה התקבלה על רקע "חוסר היכולת של המשטרה למזער או לעצור את גל האלימות במדינה".

מספר שוטרים נעצרו, אך גם כאלה שלא נעצרו הוצאו מעבודתם. האקדחים שלהם הוחרמו, כמו גם ציוד כגון מכשירי קשר ו-ווסטים. כל השוטרים, ללא יוצא מן הכלל, יעברו בדיקות רקע מקיפות. לעת עתה, אחריות השיטור בעיר שבה 800 אלף תושבים הוטלה על חיילים ואנשי המשטרה הפדרלית של מקסיקו.


חיילי צבא מקסיקו ברחובות אקפולקו (צילום: סוכנות נוטימקס)


הממשל האמריקאי הדגיש בשנית את אזהרת המסע הקיימת למדינת גררו, בה שוכנת העיר. בשנה שעברה שיעור הרציחות בעיר עמד על 103 על כל 100 אלף תושבים, אחד הגבוהים במקסיקו ובעולם כולו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE