הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אב שצולם מכניס את בנו לבגאז': "רציתי להפוך לסנסציית רשת"
האב משיקגו טען כי ניסה להראות שאנשים לא מתערבים כשהם עדים לסיכון קטין במסגרת "ניסוי חברתי". פרקליטת האם: "לא כל טעות בשיקול הדעת היא התעללות". הילד הועבר על ידי רשויות הרווחה לטיפול קרוב משפחה

זוג משיקגו שנעצר לאחר שהכניסו את בנם בן השלוש לתא המטען של הרכב מסביר כי "ניסוי חברתי כושל" עומד מאחורי המעשה. לורה קיג'אנו ובוגוסלאב מטלאק נעצרו בתחילת החודש בעקבות המעשה ובנם נלקח מהם על ידי רשויות הרווחה לטיפול על ידי בן משפחה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אתה ילד רע ואני הולך להעניש אותך". מטלאק ובנו (צילום מתוך התיעוד במצלמה נסתרת, רפרודוקציה: NBC שיקגו)

לאחר מעצרם אמרו השניים למשטרה כי ניסו לבחון את תגובת הציבור למראה סיכון קטין. לשם כך הם כיוונו מצלמה נסתרת לעבר מטלאק, שצולם כשהוא מכניס את בנו לתא המטען של רכב האאודי שלו תוך שהוא צועק עליו "אתה ילד רע ואני הולך להעניש אותך בתא המטען". התקרית תועדה מחוץ למסעדה בנורידג', פרוור של שיקגו, כשבחוץ היו 89 מעלות.

שלושה אנשים שישבו בסמוך דיווחה לשוטר שהגיע למקום כי מיד לאחר שהכניס את הילד לתא המטען וסגר אותו הוא נכנס בעצמו לרכב ונסע מהמקום. לאחר מכן הוא שב למקום ובשיחה עם השוטר אמר מטלאק כי הוא עורך ניסוי חברתי בתקווה להפוך ל "סנסציית רשת". הוא הוסיף כי ערך את הניסוי פעמיים בעבר ואף אחד לא הגיב. השוטר בדק את הילד שנראה כי מצבו בסדר, וקיג'אנו הסבירה כי קיפלה את משענת המושב האחורי ברכב, מה שהענק לה גישה לתא המטען, והעבירה משם את הילד למושב האחורי. עם זאת, לדברי עדים לאירוע הן לא הבחינו בילד יושב ברכב.


מודיע של משטרת המדינה במחוז קוק? בוגוסלאב מטלאק (צילום: משטרת נורידג')


מטלאק נעצר והואשם בסיכון קטין. בדו"ח המשטרה נכתב כי הוא שינה את גרסתו מספר פעמים במהלך התשאול והשוטרים מצאו מכשיר הקלטה על גופו. בשלב הזה הוא טען כי הוא "מודיע של משטרת המדינה במחוז קוק". הילד נלקח מההורים והועבר לטיפול קרוב משפחה על ידי מחלקת הרווחה של אילינוי. דובר המחלקה אמר לרשת NBC כי "אנחנו רוצים לקחת את הזמן ולהיות בטוחים שאנחנו מבינים במלואן את נסיבות המקרה הזה".

בראיון לתחנת NBC בשיקגו אמר מטלאק: "חשבתי שאולי אני אצלם וידיאו כדי להראות לאנשים שהם צריכים לעשות משהו כשהם עדים למשהו לא בסדר, שהם צריכים להיות מעורבים". פרקליטתה של קיג'אנו, רינה אינפליס, אמרה שההורים עשו טעות אך אינם פושעים: "כל אחד יכול לקבל החלטה שגויה. לא כל טעות בשיקול הדעת של הורה שקולה להתעללות והזנחה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE